نسخه چاپی

احمد توكلی در گفتگو با نما:

دولت باید خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهد

عکس خبري -دولت بايد خود را شفاف در معرض قضاوت مردم قرار دهد

شفافیت لازمه و مقدمه یك امر واجب در اسلام، به نام امر به معروف نهی از منكر است كه در اسلام واجب می باشد. مقدمه و لازمه امر به معروف و نهی از منكر داشتتن اطلاعات صحیح است. حكومت باید خود را شفاف در معرض قضاوت مردم قرار دهد و دنیا هم به این مسئله ای كه اسلام گفته، رسیده است.

احمد توکلی نماینده ادوار مجلس در خصوص عدم رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح شفافیت دریافتی مدیران، گفت: منظور از شفافیت این است که رفتار سیاستمداران در معرض ارزیابی و قضاومت مردم قرار بگیرد و مردم بدانند چه اقداماتی را مسئولین انجام می دهند و چه را انجام نمی دهند.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند، مسئولین در ازای خدماتی که انجام می دهند، چه میزان حقوق می گیرند. به چه مکان هایی سفر می کنند، همه امور در مقابل دیدگان مردم باید باشد، طبق تعریف رهبر معظم انقلاب که فرمودند از رفتار سیاستمداران مردم مطلع باشند و اقداماتی را که انجام می دهند، مردم بدانند.
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه، شفافیت برای این است که مسلمانها بتوانند وظیفه امر به معرف و نهی از منکرشان را انجام بدهند و خاطر نشان کرد: اگر مردم مسلمان ندانند مسئولانشان در حال انجام چه اقداماتی هستند و چه قوانینی را تصویب و چرا تصویب می کنند، چرا بعضی قوانین را رد می کنند، رایشان به مسائل کشور چگونه است، تمتع و بهره مندیشان از منابع کشور به چه میزان است، چه افرادی را استخدام می کنند، از کجا بفهمند اقدامات آن مسئول خوب یا بد بوده است.
توکلی تصریح کرد: شفافیت لازمه و مقدمه یک امر واجب در اسلام، به نام امر به معروف نهی از منکر است که در اسلام واجب می باشد. مقدمه و لازمه امر به معروف و نهی از منکر داشتتن اطلاعات صحیح است. حکومت باید خود را شفاف در معرض قضاوت مردم قرار دهد و دنیا هم به این مسئله ای که اسلام گفته، رسیده است.
نماینده ادوار مجلس با اظهار تاسف از اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه مایل نیستند شفاف سازی صورت گیرد، تاکید کرد: شاهد مثالش این است که کارکرد خود را با صراحت نمی گویند. اطلاعات را با سخاوت ارائه نمی کنند. بلکه لاپوشانی هم می کنند.
توکلی با اشاره به اینکه قانون شفافیت دریافتی مدیران دو وجه داشت، تصریح کرد: یک وجه شفاف سازی بود و وجه دیگری که در این طرح دیده شده بود، فاصله حداقل و حداکثر درآمد را 21 برابر می کرد. دسته ای از نمایندگان به دلیل وجه اول و دسته دوم به دلیل وجه دوم به طرح رای ندادند.
وی در پایان گفت: اما دوستان اصولگرای ما در مجلس، از این طرح دفاع کردند و دکتر دهقان موضعی که گرفت موضع متینی بود و ما پشتیبانی می کنیم امیدواریم این طرح به شکلی جبران شود که مردم تصور نکنند مجلس دهم با دانستن مردم مخالف است.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...