نسخه چاپی

قدریری ابیانه در گفتگو با نما:

ملت منتظر برخورد با خاطیان فیش‌های نجومی/ رئیس جمهور خاطیان فیش های حقوقی را به قوه قضائیه معرفی نكرد

عکس خبري -ملت منتظر برخورد با خاطيان فيش‌هاي نجومي/ رئيس جمهور خاطيان فيش هاي حقوقي را به قوه قضائيه معرفي نکرد

قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مكزیك و استرالیا گفت: برخورد دولت با افرادی كه فیش های نجومی می گرفتند، قاطعانه نبوده است و آنها را ذخیره نظام نامید و رئیس جمهور با افتخار اعلام كرد كه این افراد را به قوه قضائیه معرفی نمی كند.


قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با نما در خصوص عدم تصویب طرح شفافیت دریافتی مدیران از سوی نمایندگان مجلس، گفت: عدم تصویب شفاف سازی حقوق و دریافتی مدیران کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی زمینه ساز فساد اداری است.
وی ادامه داد: در حقیقت دریافت فیشهای نجومی نتیجه عدم شفاف سازی حقوق و دریافتی های مدیران بوده است، شاید استدلال نمایندگان این بود، درآمد افراد امری شخصی است. حقوق مدیران و کارمندان دولت از بیت المال هزینه می شود و مردم صاحب اصلی این بیت المال هستند و دولت و سایر دستگاه ها در حقیقت به نمایندگی مردم از بیت المال این وجوه را پرداخت می کنند، پس مردم حق دارند بدانند به چه کسی، چه مقدار حقوق می دهند و چه کسانی چه مقدار از بیت المال عمومی برداشت می کنند.
سفیر اسبق ایران در مکزیک در پاسخ سوالی مبنی بر علت عدم برخورد دولت با مدیرانی که فیشهای نجومی گرفتند، بیان کرد: برخورد دولت با افرادی که فیش های نجومی می گرفتند، قاطعانه نبوده است در حالی که دولت با قاطعیت تمام دریافت کنندگان فیش های نجومی را ذخیره نظام نامید و رئیس جمهور با افتخار اعلام کرد که این افراد را به قوه قضائیه معرفی نمی کند.
قدیری ابیانه در خصوص وام های نجومی هم گفت: این مبالغ اعلام شده، مربوط به وام هایی است که به افراد به عنوان مدیر پرداخت شده و در فیش های حقوقی آنان ذکر گردیده است، اما وام هایی که نه به عنوان مدیر، بلکه به عنوان شخص این افراد از بانکها دریافت کردند، بسیار فراتر است. مثلا خانواده بانک رفاه آن طور که رسانه ها اعلام کردند به تنهایی 150 میلیارد تومان وام گرفته است.
وی افزود: در شعبه دبی بانک ملت، با تبانی با چند نفر، در حدود 1500 میلیارد تومان وام دریافت شده است که برخی از دریافت کنندگان نیز فراری هستند. اخیرا اعلام شد، بانک ملی و ملت 1200 میلیارد توامان وام به افراد دادند، بدون اینکه وثیقه ای بگیرند. در صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته است، یعنی وام هایی بدون اخذ وثیقه لازم به عده ای داده شده است که آن را پس نمی دهند. رئیس جمهور می گوید دادن این وام ها در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس نبوده و وام معوقه است.
سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه مخالفت مجلس با تصویب طرح شفافیت حقوقها می تواند بدلیل نگرانی خود آنها از شفاف سازی دریافتی هایشان باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه بخش عمده ای از وام های ترجیحی که دولت برای پرداخت به مردم در اختیار بانکها قرار می دهد، توسط کارکنان خود بانکها برداشت می شود.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...