نسخه چاپی

خطرات اشعه لیزر در جراحی/ كاربرد لیزر برای درمان پروستات

رئیس دومین كنگره لیزر در اورولوژی با اشاره به خطرات اشعه لیزر در جراحی، گفت: مهم‌ترین مسئله در هنگام استفاده از لیزر، شعاع تابش اشعه این وسیله است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا رزاقی در آستانه برگزاری دومین کنگره لیزر در اورولوژی، اظهارداشت: در این کنگره، تازه‌ها و روش‌های جدید تشخیص و درمان بیماری‌ها با استفاده از لیزر، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با عنوان این مطلب که لیزر وسیله‌ای است که استفاده از آن می‌تواند خیلی مفید و در عین حال مضر باشد، گفت: عوارض استفاده نادرست از این دستگاه، می تواند غیر قابل برگشت باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه باید روش‌های صحیح استفاده از لیزر به همه همکاران آموزش داده شود، افزود: مهمترین مسئله در هنگام استفاده از لیزر، شعاع تابش اشعه این وسیله است.

رزاقی با اشاره به عوارض اشعه لیزر در صورت استفاده نادرست از این وسیله در فضایی نامناسب، اظهارداشت: ایمنی استفاده از لیزر باید حتما رعایت شود.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراقبت‌های لازم هنگام استفاده از لیزر در تشخیص و درمان بیماری ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در هنگام جراحی با لیزر می بایست به گونه‌ای عمل شود که سایر قسمت های بدن را تحت الشعاع قرار ندهد. ضمن اینکه، قدرت اشعه و شدت آن نیز باید حتما مورد توجه پزشک باشد و در نهایت فاصله هم رعایت شود.

رزاقی در ادامه با عنوان این مطلب که اولین خاصیت لیزر در گروه های جراحی برش است، گفت: استفاده از لیزر برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات در بیماران، نتیجه بخش است. همچنین برای رفع تنگی‌ها، و سنگ های دستگاه ادراری و...نیز استفاده از لیزر، کاربرد خوبی دارد.

رئیس دومین کنگره لیزر در اورولوژی، افزود: در سنگ شکنی کلیه باید توان و قدرت لیزر متفاوت از آن چیزی باشد که برای درمان پروستات استفاده می‌شود.

۱۳۹۵/۸/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...