نسخه چاپی

كوهكن در گفت‎وگو با نما:

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی كوتاهی می‎كند/ تصمیمات دولت مغایر اقتصاد مقاومتی است

عکس خبري -دولت در اجراي اقتصاد مقاومتي کوتاهي مي‎کند/ تصميمات دولت مغاير اقتصاد مقاومتي است

عضو شورای مركزی فراكسیون ولایت گفت: انتظاری كه نمایندگان از نظر سرعت بخشیدن دولت در امر اجرای اقتصاد مقاومتی داشتند خبری از انجام انتظار و سرعت در اجرای اقتصاد مقاومتی در مسئولان دولتی نیست.

محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‎وگو با نما، در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، گفت: مجلس دو کار مهم بر عهده دارد یکی بحث تصویب قوانین و دیگری نظارت بر حسن اجرای امور است.

وی در ادامه افزود: وقتی بیان می‎شود که مجلس در اجرای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی را انجام داده است بدان معنا است که روح حاکم تصمیمات اقتصادی در کمیسیون‎های اقتصادی مجلس نباید از چارچوب و سقف ابلاغیه مقام معظم رهبری خارج شود.

کوهکن در ادامه با بیان مثالی در امر اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی نمایندگان، گفت: مثلا از سوی دولت در جهت اصلاح قانون تعاون لایحه‏ای به مجلس ارائه شده و نمایندگان می‏بایست در بند بند بررسی لایحه دقت کنند که قانونی را تصویب نکنند که خلاف رویه اقتصاد مقاومتی و بحث‎های مربوط به اصل 44 قانون اساسی باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت اذعان داشت: آنچه که مجلس بدان عمل می‏کند نصب العین قرار دادن امهات اقتصاد مقاومتی است و در این راستا نباید تصمیمات در تضاد تقابل با اقتصاد مقاومتی باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی بدین گونه نیست که خود قانون، مقدمه و مواد مستقلی داشته باشد بلکه بدان معنا است که در امر بررسی مواد غفلتی از سوی نمایندگان صورت نگیرد چراکه غفلت‎ها باعث می‏شود تا اقتصادی مقاومتی به بیراهه کشیده شود.

این نماینده مردم در خانه ملت به وظایف کمیسیون‎ها اشاره و اذعان داشت: یکی از وظایف کمیسیون‏ها این است که بر اجرای مصوبات و قوانین مجلس نظارت کنند و کمیسیون اقتصاد و صنایع معدن و عمران ناظران اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت بشمار می‎روند مثلا در اوایل سال جاری وزیر صنعت و معدن تجارت نامه‎ای به همه ارگان‏ها و سازمان‎ها و نهادها نوشته و در این نامه تأکید کرده که باید از تولیدات داخلی استفاده شود و نباید تولیدات خارجی در دستور کار سازمان‎ها قرار داشته باشد.

کوهکن در ادامه به نامه مشابه رئیس کمیسیون صنایع به سازمان‎ها و نهادها اشاره و بیان داشت: این اقدام رئیس کمیسیون صنایع و معادن بدان معنا است که این موضوع تنها حرف وزیر صنعت و معدن تجارت نیست بلکه حرف اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز هم می‏باشد و از این گونه رفتارها و حرکت‎ها حمایت و استقبال می‏کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص روند اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، گفت: انتظاری که نمایندگان از نظر سرعت بخشیدن دولت در امر اجرای اقتصاد مقاومتی داشتند خبری از انجام انتظار و سرعت در اجرای اقتصاد مقاومتی در مسئولان دولتی نیست.

نماینده مردم لنجان در خانه ملت با تأکید بر صحبت‎های نمایندگان با مسئولان دولتی اشاره و بیان داشت: زمانی که با مسئولان دستگاههای دولتی در خصوص نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی صحبت می‏کنیم مسئولان تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی دارند اما در عمل تصمیماتی اتخاذ می‎کنند که نقطه مقابل اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی اذعان داشت: باید در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید و ایستادگی نمود و در جاهایی که بلازم باشد برخورد کرد تا تصمیمات و برنامه‏ها در ریل اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

کوهکن در خاتمه اظهار داشت: معتقد نیستم دولت اراده‏ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی ندارد اما از سوی دولت کاهلی‏هایی را از دولت شاهد بودیم.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...