نسخه چاپی

دهقان: به آمریكا سفارش می‌كنیم بیش از این آبروی نداشته خود را خراب نكند

دهقان با تأكید بر اینكه امروز ساختار تحریم‌ها شكسته شده است، گفت: اگرچه آمریكا سعی دارد به دنیا القاء كند ما هنوز تحریم هستیم، اما به آمریكا سفارش می‌كنیم بیش از این آبروی نداشته خود را خراب نكند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سردار دهقان امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران با تأکید بر اینکه دانش فناوری دستاورد عظیم بشری است، بیان کرد: هیچ‌کس با بهره‌مندی از هر قدرتی قادر نیست و حق ندارد فناوری را صرفاً در اختیار خود قرار دهد و مانع بهره‌مندی دیگران شود.

وی ادامه داد: امروز در عصر ارتباطات ایجاد حصر و اعمال محدودیت و بازدارندگی دیگران از دستاوردهای علمی بسیار محدود شده است و فضای یکپارچه‌ای شکل گرفته که امکان بهره‌مندی را برای همگان فراهم کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نوآوری را پیشران علم دانست و گفت: کسانی که در عرصه‌های و صنایع مختلف فعالیت می‌کنند باید موضوع نوآوری را در دستورکار قرار دهند.

دهقان صنایع هوایی را یکی از صنایع به‌روز و هایتک عنوان کرد و گفت: صنایع هوایی از پیچیدگی و گستردگی خدمات و فناوری و کارکردهای مختلف برخوردار است و همواره موردتوجه دولت‌ها بوده است؛ در صنایع هوایی ایمنی، سرعت،‌دقت و سهولت دسترسی اصولی ضروری است.

وی افزود: در حوزه اقتصاد به دنبال وضعیتی هستیم تا از اقتصاد برون‌گرا، دانش‌بنیان، مردمی و اقتصاد عدالت‌‌پایه بهره‌مند شویم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه به دنبال اقتصاد بسته نیستیم، گفت: در این فضای حرکتی تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های دیگران جهت دستیابی به اهداف خود استفاده مناسب کنیم.

دهقان به تحریم‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای به ما تحمیل شد و تلاش کردند که ما را از فناوری بین‌الملل محروم کنند اما امروز وضعیت ما متفاوت است.

وی گفت: دشمن در همان دوران جنگ تحمیلی فهمید که نمی‌تواند شکست را به ملت ایران تحمیل کند و تحریم‌های فلج‌کننده و زهرآلود هم تأثیری بر ملت ایران نداشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن تلاش کرد با ساختن پرونده‌های جعلی اتهاماتی به ملت ایران ببندد و از محل این اتهامات ما را تحت‌فشار قرار دهد، اما ما ثابت کردیم که در مواضع خود استوار هستیم.

دهقان افزود: امروز اگر دولتمردان آمریکا در وضعیت ابهام و بلاتکلیفی قرار دارند بدان دلیل است که فهمیده‌اند امکان ایجاد اقدام و حرکت اجماعی جهانی علیه ما وجود ندارد.

وی به توافقات برجام اشاره کرد و گفت: هر نوع تعلل، نقض و بازگشت از مسیر توافق‌شده هزینه هنگفتی برای آنها دارد و متضرر اصلی هر اقدام جاهلانه و مغرورانه از سوی آنها، خودشان خواهند بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه امروز تصمیمات راهبردی را باید دیگران بگیرند ، گفت: ما تصمیمات خود را گرفته‌ایم و مواضع خود را مشخص کرده‌ایم و با ناحق مقابله می‌کنیم، ضمن آنکه از جریان مقاومت در مقابل تجاوز دیگران حمایت خواهیم کرد.

دهقان با تأکید بر اینکه امروز ساختار تحریم‌ها شکسته شده است، گفت: اگرچه آمریکا سعی دارد به دنیا القاء کند ما هنوز تحریم هستیم، اما به آمریکا سفارش می‌کنیم بیش از این آبروی نداشته خود را خراب نکند.

وی گفت: امروز ایران بازار مصرفی نیست و زیرساخت‌های عظیم صنعتی دارد؛ امروز در صنایع دفاعی در همه زمینه‌های هوایی، دریایی، فضایی، ارتباطات،‌زمینی و... در سطح فناوری جهانی حرکت می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: وزارت دفاع امروز با 1400 شرکت همکاری می‌کند که 400 شرکت آن دانش‌بنیان است.

دهقان بیان کرد: امروز به دنبال مدل‌های همکاری راهبردی هستیم و درواقع به دنبال شراکت هستیم نه خرید خدمات از دیگران.

وی بیان کرد: بازه زمانی سه‌ساله از ایده تا محصول در صنایع دفاعی در دستورکار است، قبلاً پروژه‌های ما تا 8 سال هم به‌طول می‌انجامید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: کوچک‌سازی سازمان‌ها و تغییر ترکیب نیروی انسانی و توسعه متمرکز در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد.


۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...