نسخه چاپی

قطعنامه سیاسی!

عکس خبري -قطعنامه سياسي!

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در كمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را مردود و غیرقابل قبول دانست و گفت: این قطعنامه صرفاً مبتنی بر نگرشی گزینشی، مقابله‌جویانه و تنها با اهداف خاص سیاسی تدوین و تصویب شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را مردود و غیرقابل قبول دانست و گفت: این قطعنامه صرفاً مبتنی بر نگرشی گزینشی، مقابله‌جویانه و تنها با اهداف خاص سیاسی تدوین و تصویب شده است.
در کمیته سوم هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کانادا با هم‌سویی رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و تعداد کم‌شماری از کشورهای عاری از دموکراسی و آزادی در منطقه که حامیان و مروجان اصلی تروریسم، خشونت و افراطی‌گری هستند، زمینه‌ساز تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.
نگاهی به چندین قطعنامه صادر شده علیه کشورمان به بهانه حقوق بشر نشان‌دهنده این واقعیت است که عموماً در این قطعنامه‌ها به مسائلی پرداخته شده که در سال‌های پس از انقلاب دستمایه فشارهای غرب و استکبار جهانی بر جمهوری اسلامی بوده و برخلاف ادعاهای کشورهای غربی نه تنها در ایران مصداق چندانی ندارند؛ بلکه در کشورهای غربی و متحدان آنها در سراسر جهان مصادیق بسیار بیشتری دارند. به ویژه اینکه در تصویب قطعنامه اخیر برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که کمترین معیارهای حقوق بشری در آنها رعایت نمی‌شود، نقش داشته‌اند. وقتی مجامع به اصطلاح بین‌المللی مسئولیت کمیته حقوق بشر در سازمان ملل را به رژیم آل‌سعود واگذار می‌کنند که کمترین اصول و آزادی‌های فردی و اجتماعی را از شهروندان خود دریغ کرده و جزء مسببان تصویب قطعنامه اخیر هم هست، ماهیت این قطعنامه‌ها و اهداف و اغراض پشت پرده آنها بیشتر آشکار می‌شود.
حرف آخر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم‌سالار دینی، بر اساس سیاست‌های اصولی و اساسی خود، همواره مخالف هرگونه تبعیض و نابرابری بوده و بر اساس اصول و کنوانسیون‌های بین‌المللی به قوانین و مقررات حقوق بشری پایبند بوده و همکاری‌های لازم را با نهادهای بین‌المللی و ارزیابی‌های دوره‌ای انجام داده است. بی‌شک، این قبیل اقدامات نمی‌تواند نتیجه‌ای برای بانیان آن به همراه داشته باشد.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...