نسخه چاپی

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با نما:

مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به اندازه یك زلزله بزرگ است / دولت به صورت ناخواسته در مرگ پنهان شهروندان دست دارد

عکس خبري -مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا به اندازه يک زلزله بزرگ است / دولت به صورت ناخواسته در مرگ پنهان شهروندان دست دارد

ابوالفضل قناعتی؛ عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: آلودگی هوا مرگ پنهان است و شاهد تلفات هر روزه هستیم. اگر مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به اندازه یك زلزله بزرگ است، نسبت به این مقوله در دولت كم توجهی می شود.

ابوالفضل قناعتی؛ عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با نما نیوز در خصوص آلودگی هوای تهران، گفت: آلودگی هوا موضوع مهم است و اتفاقی هست که در کلانشهرها با آن رو به رو هستیم، متاسفانه در کشور به مقوله آلودگی هوای شهر تهران به عنوان یک بحران نگاه نمی شود، نسبت به بحث آلودگی هوای شهر تهران و کلان شهرها، متاسفانه دولت که بیشترین سازمانهای مربوط به این حوزه را در اختیار دارد، رویکرد لازم را ندارد.
وی ادامه داد: آلودگی هوا مرگ پنهان است، در این حادثه پنهان، شاهد تلفات هر روزه هستیم. اگر مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را کنار هم قراردهیم، خود به اندازه یک زلزله بزرگ است، نسبت به این مقوله در دولت کم توجهی می شود.
عضو شورای شهر تهران انتظار از دولت را این دانست که این مقوله را به عنوان یک حادثه بزرگ و نه فصلی ببیند و خاطر نشان کرد: کار از کار برای حل این معضل در این فصل گذشته است، اما برای سال آینده باید از الان، دولت که بیشترین سازمانها و نهادهای متولی این امر را در اختیار دارد، در قالب راه اندازی ستاد آلودگی هوا، مدیریت این بحران را به دست گیرد و یک نفر به عنوان مسئول این ستاد منصوب شود.
وی ادامه داد: همه سازمانها و نهادهای متولی کاهش آلودگی هوا، در قبال این ستاد پاسخ گو باشند، در حال حاضر هیچ دستگاهی پاسخگو نیست. دستگاه های متولی به صورت جزیره ای فکر می کنند، به شکل یک پازل به موضوع توجه ندارند و این تفرقه و پراکندگی، باعث شده است، هر دستگاهی نظر خودش را بدهد، معلوم نیست کدام دستگاه عملکرد خوب یا ناموفقی در این حوزه داشته است.
عضو شورای شهر تهران، تفرقه در فعالیتها، عدم مدیریت یکپارچه و نبود تمرکز در تصمیم گیری ها را باعث این دانست که هر دستگاهی فعالیت خود را در این زمینه انجام دهد و خاطر نشان کرد: در نهایت کار، خروجی آن چیزی می شود که الان می بینیم. دکتر قالیباف چند وقت پیش پیشنهاد دادند که اگر دولت تمام سازمانهای متولی امر را در اختیارم قرار دهد، می توانم این معضل را حل کنم، وی موضوع تشکیلاتی درستی را اشاره کردند.
قناعتی تصریح کرد: اگر یک نفر در قالب یک ستاد، مسئولیت این موضوع را عهده دار شود، می تواند همه سازمانهای متولی را باز خواست، برخورد و یک به یک به عنوان یک مجموعه کنترل کند. شاید نتوان کامل مسئله آلودگی هوا را از بین ببرد، اما می تواند شرایط را بهبود ببخشد.
وی در پایان گفت: در این موضوع باید نگاه یکپارچه باشد و همه دستگاه های متولی پای کار بیایند و یک نفر از طرف دولت، مثلا اگر رئیس جمهور، معاون اول را هم در این ستاد بگذارد، کار کمی نکرده است.

۱۳۹۵/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...