نسخه چاپی

شاخص بهره‌وری كار در ایران 7ساعت در هفته است

رییس سازمان بهزیستی كشور گفت: شاخص بهره‌وری كار در ایران هفت ساعت در هفته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز 26 آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل پارس مشهد برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انسانی عامل توسعه است، گفت: این موضوع به این معنا نیست که یک نیرو هفت ساعت در هفته کار می‌کند بلکه میزان اثربخشی کار، هفت ساعت در هفته است.

وی افزود: باید بهره‌وری، کیفیت و اثر بخشی نیروی انسانی افزایش یابد تا در مسیر خود توسعه پیدا کند؛ شاخص بهره‌وری کار در ژاپن و آمریکا به ترتیب 50 و 36 ساعت در هفته است در حالی که این شاخص در ایران به 7 می‌رسد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه شاخص اثربخشی کار باید افزایش پیدا کند، عنوان کرد: افزایش بهره‌وری تزریقی نیست و به مجموعه‌ای از اقدامات منسجم، پایدار و تلفیقی از عملکردهای راهبردی نیاز دارد.

وی مهمترین عامل ضد بهره‌وری را نامتوازن بودن درآمد و هزینه دانست و افزود: در سازمان بهزیستی 22 هزار پرسنل فعالیت می‌کنند؛ اگر کارکنان بدانند به آنها توجه داریم با دلبستگی بیشتری فعالیت خواهند کرد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه طرح پیشگیری از معلولیت‌ها در 31 استان به صورت پایلوت اجرا شده است، عنوان کرد: پوشش‌های پیشگیری در معلولیت‌ها توسط سازمان بهزیستی افزایش یافته این در حالی است که وزارت بهداشت در این زمینه ورود پیدا نکرده است.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...