نسخه چاپی

منتظر پاتك دشمن باشیم!

محمد كاظم انبارلویی

تك ديپلماسي تهاجمي ايران در برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، استكبار جهاني را سخت عصباني كرده است.
نخبگان و سران بيش از دو سوم كشورهاي جهان طي 6 روز اقامت در تهران تصويري از يك نظام نيرومند ومستقر ومنضبط در تهران مشاهده كردند. رسانه‌هاي جهان طي 6 روز گذشته ايران را كانون مهمترين فعاليت ديپلماتيك معرفي كردند و سخن از شكست‌هاي پي در پي آمريكا و رژيم صهيونيستي به‌منظور اخلال در نشست تهران به زبان آوردند. رسانه‌هاي جهان كه در بزرگ‌نمايي اپوزيسيون در ايران طي 3 سال گذشته ركورد زده‌اند، مجبور شدند اعتراف كنند صداي اپوزيسيون در طول برگزاري كنفرانس عدم تعهد داراي ارتعاشي بود كه حتي خودشان هم نتوانستند آن را بشنوند. امنيت جمهوري اسلامي ايران، نشاط و سرزندگي ملت و حاكميت در ايران چشم‌هاي دشمنان را خيره كرد و تصويري از ثبات و اقتدار ملي را واتاب داد. از طرفي بيانيه تهران صريحا ازحق جمهوري اسلامي ايران در زمينه استفاده صلح آميز از فناوري هسته‌اي و برخورداري از چرخه سوخت دفاع كرد.
بيانيه تهران به‌طور شفاف ، حفظ و نگهداري سلاح‌هاي هسته‌اي و مدرن سازي مستمر آنها و دكترين‌هاي نظامي نوين كه توجيه گر استفاده از آنها عليه كشورهاي فاقد سلاح هسته‌اي است را بزرگترين تهديد عليه بشر دانست و تصريح كرد: كشورهاي دارنده سلاح هسته‌اي بايد به تعهدات خود در چارچوب ماده 6 پيمان منع اشاعه براي نابودي كليه سلاح‌هاي هسته‌اي عمل كنند.
بيانيه تهران ترور دانشمندان هسته‌اي و محققين ايراني را اقدامي تروريستي تلقي كرد و با ملت ودولت ايران اظهار همدردي نمود.
بيانيه اجلاس تهران تمام قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و نيز اقدامات يكجانبه آمريكا عليه دولت و ملت ايران را زير سئوال برد ونشان داد جامعه جهاني در كدامين نقطه ايستاده است و آنچه آمريكا و رژيم صهيونيستي و چند دولت ورشكسته اروپايي گرفتار جنبش سرمايه‌داري مدعي آن هستند وخود را در مجامع عمومي" جامعه جهاني" معرفي مي‌كنند، دروغي بيش نيست.
آمريكايي‌ها و شركاي اروپايي آنها از اين پس بايد فكري براي مشروعيت اقدامات تجاوزگرانه خود عليه دولت وملت ايران بكنند. دو سوم كشورهاي جهان در بيانيه تهران به‌طور صريح و شفاف اشغال سرزمين فلسطين و جنايات مستمر صهيونيست‌ها را علت اصلي بحران درخاورميانه تلقي كردند و خواهان اعاده حقوق ملي مردم فلسطين و ايجاد كشوري پايدار ومستقل در فلسطين به پايتختي قدس شريف شدند.
دو سوم كشورهاي جهان در اجلاس تهران با صداي بلند اعلام كردند " مبارزه با امپرياليسم، استعمار ، استعمارنو، نژاد پرستي وآپارتايد، استكبار و تمامي اشكال مداخله خارجي ، تجاوز ، اشغال و سلطه‌جويي همچنان به‌عنوان محورهاي اصلي در سياست‌هاي جنبش غير متعهدها خواهد بود."
بدون شك دستاوردهاي ياد شده در اجلاس تهران مورد حقد، حسد وكينه استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي است. كاري كه در تهران صورت گرفت و حجم ملاقات‌ها و رايزني‌هاي ديپلماتيك كه در جريان برگزاري اجلاس غير متعهدها انجام شد به اندازه ده سال فعاليت‌ ديپلماتيك جمهوري اسلامي است. دولت با هدايت‌هاي رهبري در سايه اتحاد ملي و انسجام اسلامي با چنين دستاورد شگرفي در عرصه ديپلماسي، شكست سهمگيني را به سياست‌هاي خصمانه غرب ، بويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي وارد كردند. لذا اين تك ديپلماتيك يك پاتك از سوي دشمن را مي‌طلبد . بايد آماده دفع اين پاتك بود.
درك درست شرايط تحريم و فهم عميق از جنگ نرم ما را قادر خواهد ساخت پاتك دشمن را هوشمندانه پاسخ دهيم.
دوري جامعه‌ سياسي امروز ايران از التهاب، آرامش روحي و رواني مردم و آمدن ظرفيت‌هاي عظيم بالقوه و توانمندي‌هاي به ميدان آمده ما را قادر مي‌كند پاتك دشمن را شجاعانه دفع كنيم وتك نيرومندي را پس از آن سامان دهيم.

۱۳۹۱/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...