نسخه چاپی

كشف گور جمعی نزدیك موصل

سازمان دیده بان حقوق بشر از كشف یك گورجمعی از اجساد نیروهای سابق پلیس عراق در نینوا در شمال این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، دیده بان حقوق بشر درگزارشی به نقل از شاهدان نوشت عناصر داعش 300 نفر از نیروهای سابق پلیس عراق را در نینوا کشتند، و اجساد آن ها را در گوری جمعی نزدیک موصل دفن کردند.
پایگاه "روسیا الیوم" به نقل از شاهدان نوشت: "داعش اکتبر گذشته، صدها نفر از نیروهای سابق پلیس عراق را که به عنوان اسیر نزد خود داشت، کشت.

به نظرمی سد که اجساد موجود دراین گورجمعی که در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرق شهر موصل واقع است، متعلق به نیروهای پلیسی است که با نزدیک شدن نیروهای عراقی به شهر موصل، به قتل رسیده اند.

"جو استورک" معاون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: "کشف این گور جمعی، دلیلی دیگراست که نشان می دهد که داعش به طرز فجیع به کشتار جمعی نیروهای سابق امنیتی در موصل و مناطق مجاور اقدام کرده است، و باید این گروه را به علت جنایت های ضد بشری آن محاسبه کرد".

درهمین حال، نیروهای ویژه عراقی روزپنج شنبه (17 نوامبر) تصمیم گرفتند که با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی، عملیات آزادسازی موصل را به طور موقت به حال تعلیق درآورند.

از زمان آغاز عملیات موصل، دیده بان حقوق بشر، اسناد و مدارکی را از اقدام داعش در بیرون راندن شهروندان از مناطق محل سکونت خود و استفاده از آنان به عنوان " سپر انسانی" و نیز کشتار نیروهای سابق امنیتی تهیه کرده است.

دیده بان حقوق بشر همچنین از دست کم سه حمله شیمیایی داعش علیه شهروندان در جنوب موصل خبر داده است.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...