نسخه چاپی

رقم قاچاق طلا در كشور بیش از یك میلیارد دلار است

دبیر كمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوی تصریح كرد: رقم قاچاق طلا در كشور ما بیش از یك میلیارد دلار است و به همین دلیل 38 هزار شغل را از دست می‌دهیم در حالی كه این مشاغل برای كارگر خارجی ایجاد می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم افشار امروز در آیین اختتامیه اولین دوره طراحی جواهرات خطی مشهد در موزه بزرگ خراسان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بخش‌های تولیدی آسیب زیادی دیده، گفت: واردات و قاچاق به تولید ما آسیب زد و در کنار آن بسیاری از طراحان ما یا تغییر شغل دادند و یا وطن را ترک کردند و هنر ایرانی خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دادند.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که همواره با آن روبه‌رو بوده‌ایم قاچاق مصنوعات طلا و ورود شمش طلا و همچنین خروج قاچاقی این کالای ارزشمند از کشور بود، در همین راستا ما تلاش کردیم تا کاهش قاچاق طلا در دستور کار قرار گیرد.

افشار ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه مبارزه با قاچاق بهبود شرایط تولید است تا هنگامی که خریدار به بازار می‌رود، ترجیح بدهد محصول ایرانی را خریداری کرده و به این ترتیب بازار برای محصولات ایرانی به وجود بیاید.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تصریح کرد: ما دنبال برخورد کردن نیستیم بلکه به دنبال اصلاح امور هستیم، به همین جهت تلاش می‌کنیم که در قدم اول فاصله خود را با طراحی بین‌المللی از بین ببریم و کاری کنیم که مردم کالای خودمان را ترجیح بدهند.

افشار خاطرنشان کرد: رقم قاچاق طلا در کشور ما بیش از یک میلیارد دلار است و 38 هزار شغل را به همین دلیل از دست می‌دهیم در حالی که این مشاغل برای کارگر خارجی ایجاد می‌شود. همه از بیکاری جوانان ناراضی هستند اما در خانه‌ خود از محصولات خارجی استفاده می‌کنند و این دو مطلب با یکدیگر در تضاد است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی عنوان کرد: وقتی بازار برای کالای خارجی ناامن باشد، زمینه برای ارتقای تولیدات داخلی فراهم می‌شود. این اتفاق امروز در حال وقوع است و امیدواریم که زمینه برای ایجاد شرایط رشد تولیدات فراهم شود.

در ادامه این نشست معبودی‌نژاد، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد، اضافه کرد: طراحی یکی از اصولی است که اگر آن را تقویت کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. خوشحال هستیم که امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که صنف و صنعت طلا و جواهر و نقره نیاز به حمایت و توسعه دارد.

وی ادامه داد: باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و به شرایط خوبی برسیم تا در آینده پشیمان نشویم. اصلاح و یا حذف مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند موانع رشد تولید را برطرف کند که این اتفاق در آینده نزدیک حتما روی خواهد داد. فعالیت طراحان ما هدفمند خواهد شد و برای آنان پروانه کسب و کد IC صادر خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...