نسخه چاپی

احتمال نرفتن ترامپ به دفتر كاخ سفید!

مشاور جرج بوش رییس جمهوری اسبق آمریكا گفت كه به دلایل امنیتی بعید است دونالد ترامپ بتواند در سال نخست ریاست جمهوری اش در دفتر مخصوص كاخ سفید مستقرشود.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه نیویورک پست امروز پنجشنبه به نقل از کارل روف نوشت: " تا آنجا که من می دانم ترامپ در سال نخستِ ریاستش، دفتر ریاست جمهوری در کاخ سفید را تحویل نخواهد گرفت".

وی افزود: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از به روزرسانی سیستم های امنیتی در کاخ سفید تا پایان دوره ریست جمهوری اش امتناع کرد و این امر را به جانشین خود سپرد.

روف خاطر نشان کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب وادار خواهد شد تا در سال نخست ریاستش در ساختمان اداری "ایزنهاور" در کنار کاخ سفید مشغول به کار شود که مقر ریچارد نیکسون سی و هفتمین رییس جمهوری امریکا بوده است.

یادآور می شود که دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون شاهد مشهورترین رسوایی سیاسی در تاریخ امریکا به نام "واترگیت" بود که به کناره گیری نیکسون ازسمتش انجامید؛ این حادثه به نمادی برای رسوایی های سیاسی در آمریکا و جهان بدل شد.

مساله "واترگیت" پس از انتخاب ریچارد نیکسونِ جمهوری خواه به عنوان رییس جمهوری آمریکا و پیروزی وی بر هیوبرت هامفری رقیب دموکراتش آغاز شد؛ در 17 ژوئن 1972 شماری به اتهام نصب دستگاه شنود در دفاتر حزب دموکرات در داخل ساختمان واترگیت در واشنگتن و ضبط مکالمات تلفنی اعضای حزب بازداشت شدند.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...