نسخه چاپی

آماده‌باش لرستان برای خدمات‌رسانی به زائران

استاندار لرستان گفت: دستگاه‌های مختلف امنیتی، خدماتی و بهداشتی استان لرستان طی روزهای آینده برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در آماده‌باش كامل باشند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند امشب در جلسه اضطراری ستاد اربعین در دفتر استانداری لرستان با اشاره به برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین در داخل و خارج استان اظهار داشت: بنا به تجزیه‌وتحلیل وزارت کشور موکب‌های مردمی استان لرستان زبانزد عام و خاص در خدمات‌رسانی به زائران بوده که این موفقیت مرهون همدلی و وفاق حاکم بر این اماکن است.

وی بابیان اینکه در این موکب‌ها حدود هزار و500 نفر شبانه اسکان داده می‌شوند، افزود: برپایی این موکب‌ها و اسکان و پذیرایی از زائران در طول شبانه‌روز نیازمند مقدمات فراوانی بود که از ماه‌ها پیش با انجام هماهنگی‌های لازم چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور با طرف عراقی امکانات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران فراهم شود.

استاندار لرستان با اشاره به تأمین غذای روزانه حدود 15 هزار نفر از زائران در مرز مهران عنوان کرد: بی‌شک تهیه و توزیع سه وعده‌غذای گرم برای این تعداد از زائران آن‌هم در نقطه صفر مرزی با امکانات محدود در شهری که زیرساخت‌های آن برای جمعیتی حدود 20 هزار نفر ساخته‌شده، کاری بسیار دشوار است که با عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) و همت مردم و مسئولان در کنار یکدیگر در حال انجام است.

وی بیان کرد: تمامی این اقدامات در موکب استان لرستان با مدیریت اوقاف و امور خیریه به‌عنوان محور و با همکاری و پشتیبانی ادارات کل دیگر در مرز مهران در حال انجام است و امید است با اتمام مدت‌زمان زیارت اربعین این اقدامات نیز به‌خوبی پاسخگوی نیاز مسافران باشد.

بازوند با اشاره به دستور اکید به نیروی انتظامی نسبت به ممانعت از تردد مسافران در محورهای مواصلاتی مهران از سمت استان لرستان خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی درخواست می‌شود مانع تردد هرگونه وسیله نقلیه شخصی به‌جز اتوبوس‌های بین‌شهری که دارای صورت‌وضعیت مهران باشند و به‌صورت خالی به مهران برای حمل مسافران مراجعت می‌کنند خودداری کند.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل تردد خودروهای متعلق به نیروهای مسلح که دارای حکم مأموریت باشند و همچنین خودروهای شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری‌ها که به‌صورت خالی برای جابجایی مسافران در مرز مهران مجاز است و تردد دیگر خودروهای شخصی و مسافربری به مقصد محورهای مواصلاتی مهران ممنوع است.

استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت آمادگی کامل مدیریت شرکت فرآورده‌های نفتی استان نسبت به تأمین سوخت موردنیاز جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان لرستان علاوه بر مرز مهران از سوی مرزهای استان خوزستان نیز پذیرای مسافران و زائران بسیاری در طول شبانه‌روز است بنابراین باید تمامی جایگاه‌های سوخت با پیش‌بینی‌های لازم نسبت به تأمین سوخت خودروهایی که از محورهای استان عبور می‌کنند اقدام کنند.

وی مدیریت جهاد کشاورزی و کمیته تغذیه استان لرستان را نیز مکلف به تأمین اقلام غذایی موردنیاز مسافران در محدوده روزهای آتی کرد و گفت: همچنین کمیته اسکان و استقرار شامل هلال‌احمر، شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان تمامی سالن‌های تحت اختیار خود را برای اسکان زائران قرار دهند هلال‌احمر استان نیز در تمامی شهرهای استان به‌ویژه شهرهای پلدختر، کوهدشت، بروجرد و خرم‌آباد آمادگی توزیع پتو برای اسکان مسافران را داشته باشد.

بازوند از کمیته حمل‌ونقل استان لرستان نیز خواست تحت هیچ شرایطی اتوبوس‌های در اختیار خود را به‌جز مرز مهران به‌صورت خالی برای جابه‌جایی مسافران منتقل نکند و بیان کرد: با توجه به تعطیلات آخر هفته و تردد مسافران از شهرهای دیگر کشور به استان لرستان ناوگان حمل‌ونقل عمومی حداقل حدود 60 درصد امکانات خود را در اختیار جابجایی مسافران مرز مهران و 40 درصد مابقی را برای جابه‌جایی مسافران به دیگر مقاصد اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد و نجات هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با تجهیز پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی و با استقرار تیم‌های پزشکی در آن‌ها برای مقابله با مشکلات و حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشند همچنین کمیته امنیتی و نظارت نیز ورود و خروج مسافران به استان را با برنامه‌های خود کنترل کند و پلیس راهنمایی و رانندگی با انجام اقدامات لازم در محورهای پرتردد مانع ایجاد ترافیک و حوادث رانندگی شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و احتمال وقوع بارندگی در روزهای آتی ستاد حوادث غیرمترقبه استان به مدت 10 شبانه‌روز به‌صورت کاملاً آماده‌باش با همکاری تمامی دستگاه‌ها نسبت به رصد شرایط اقدام کنند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای مقابله با آن آمادگی کامل داشته باشند.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...