نسخه چاپی

شیخ رائد صلاح، به اعتصاب غذا پایان داد

رئیس جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین های اشغالی در پاسخ به درخواست كمیته نظارت عربی به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش نما ، العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 ، از یکشنبه گذشته در اعتراض به حبس وی در سلول انفرادی به مدت شش ماه در زندان ریمون و همچنین اعتراض به وضعیت اسرای فلسطینی، دست به اعتصاب نامحدود غذا زده بود که اکنون پس از گذشت پنج روز به اعتراض خود پایان می دهد.

عمر خمایسه وکیل مدافع شیخ رائد صلاح در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت: پس از ملاقات روز پنج شنبه با شیخ صلاح در زندان اسرائیلی "ریمون"، پیام کمیته پیگیری عربی در اراضی اشغالی 48 را درخصوص پایان دادن به اعتصاب غذا، به وی اطلاع دادم چراکه کمیته نظارت نامه شیخ رائد را دریافت کرده بود.

وی تاکید کرد: پیام شیخ صلاح در اعتراض به وضعیت زندانیان در پی شکنجه و شرایط سخت زندگی در زندانهای رژیم صهیونیستی بود.

خمایسه افزود: شیخ این درخواست را پذیرفت و به اعتصاب غذای خود که از یکشنبه گذشته شروع شده بود، پایان داد.

وی تصریح کرد: رائد صلاح هنوز در سلول انفرادی در زندان صهیونیستی ریمون محبوس است و قرار است به منظور تمدید حبس انفرادی وی تا سه ماه دیگر، دادگاه دیگری تشکیل شود.
گفتنی است که دادگاه منطقه‌ای قدس سال گذشته با مطرح کردن ادعای تشویق به خشونت، رائد صلاح را به 11 ماه حبس محکوم کرد.
رئیس شاخه شمالی جنبش اسلامی فلسطین 1948 در خطبه نماز جمعه خود در فوریه سال 2007 مقامات رژیم صهیونیستی را به دلیل تخریب راه باب المغاربه، یکی از ورودی های مسجدالاقصی واقع در محله وادی الجوز، محکوم کرده بود.
شیخ رائد صلاح متولد سال 1958 و از اهالی شهر ام الفحم در سرزمین های اشغالی 1948 است، وی صاحب 8 فرزند می باشد، وی تحصیلات دوران ابتدایی و متوسطه و دبیرستان را در ام الفحم به اتمام رساند و موفق به دریافت مدرک لیسانس در رشته الهیات از دانشگاه الخلیل شد.

۱۳۹۵/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...