نسخه چاپی

تالاب انزلی هم‌چنان میزبان پرندگان مهاجر است

مشاور ارشد جایكا با اشاره به نظرات منفی درباره تالاب انزلی مانند از میان رفتن و نابود شدن آن، خاطرنشان كرد: تالاب انزلی هم‌چنان میزبان پرندگان مهاجر است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «تومو آئوکی» در شانزدهمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «گزارش هیئت اعزامی به ژاپن» در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت آشنایی مدیران با مفاهیم زیست محیطی و پروژه های جایکا، اظهار کرد: تقویت ساختار کمیته مدیریتی تالاب انزلی یکی از اهداف پروژه جایکا در گیلان است.

مشاور ارشد جایکا با بیان این‌که اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان نقش اساسی در همکاری با پروژه جایکا دارد، افزود: امروز ژاپن یکی از بهترین کشورهای دنیا در حوزه حفاظت محیط زیست است، اما ما هم پس از جنگ جهانی تجارب زیادی در تخریب و آلودگی محیط زیست داشتیم از این‌رو ژاپن بهترین کشور برای یادگیری حفاظت اکوسیستم است.

وی با اشاره به انتقادها در خصوص فعالیت 10 ساله جایکا در ایران، تصریح کرد: بحث حفاظت از محیط‌زیست به تنهایی توسط جایکا قابل حل نیست، بلکه همکاری همه جانبه ذی نفعان را می طلبد.

آئوکی وضعیت فعلی تالاب انزلی را متأثر از فعالیت های انسانی و طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: تنها یک بار اجرای فعالیت های حفاظت محیط زیست باعث رفع مشکلات تالاب نخواهد شد، از این‌رو با ارزیابی و پایش وضعیت تالاب و اقدامات صورت گرفته در یک دوره زمانی می توانیم برنامه ریزی حفاظتی لازم را انجام دهیم.

مشاور ارشد جایکا با اشاره به نظرات منفی درباره تالاب انزلی مانند از بین رفتن و نابود شدن آن، خاطرنشان کرد: تالاب انزلی هم‌چنان میزبان پرندگان مهاجر است و این موضوع یعنی هنوز قادر به تأمین مواد غذایی بوده و ظرفیت گردشگری و طبیعت گردی دارد.

وی با اشاره به کارکردهای زیاد تالاب انزلی از نظر اقلیمی، تصفیه آب و شرایط اکوسیستم منطقه، یادآور شد: باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم وضعیت موجود را بهبود و ارتقا ببخشیم. تالاب انزلی به عنوان یک میراث جهانی باید برای ساکنان محلی و نسل های آتی حفظ شود.

۱۳۹۵/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...