نسخه چاپی

كریم انصاری فرد در گفت و گو با نما:

تیم ملی وابسته به هیچ بازیكنی نیست

عکس خبري -تيم ملي وابسته به هيچ بازيکني نيست

تیم ملی وابسته به هیچ بازیكنی نیست و همه بازیكنان آماده هستند از اینكه توانستم نود دقیقه بازی كنم بدون شك خوشحال هستم و اگر كسی بگوید كه از نیمكت نشینی راضی است دروغ گفته و من هم بعد از مدتها توانستم با محرومیت سردار به عنوان مهاجم هدف 90 دقیقه برای تیم ملی ام بازی كنم . اما حیف كه كیفیت زمین نگذاشت كه كیفیت مسابقه در حد نرمال و مطلوب باشد و بتوانیم كیفیت اصلی خود را نشان دهیم.

گفت وگو: علیرضا حاجی میرزابابا- یکی از بازیکنان تیم ملی در دیدار با سوریه که 90 دقیقه در زمین بازی کرد و مردانه جنگید کسی نیست جز کریم انصاری فرد. او که با توجه به محرومیت سردار آزمون و قدرت بالای سرزنی در نوک پیکان خط حمله تیم کی روش قرار گرفت با توجه به زمین مسابقه و شرایط بدی که داشت تا انتهای بازی در زمین حضور داشت تا شاید بتواند از قدرت بالای سرزنی اش برای گل زدن به سوریه استفاده شود.

 بعد از مدتها توانستی 90 دقیقه برای تیم ملی بازی کنی، از این بابت خوشحالی؟

تیم ملی وابسته به هیچ بازیکنی نیست و همه بازیکنان آماده هستند از اینکه توانستم نود دقیقه بازی کنم بدون شک خوشحال هستم و اگر کسی بگوید که از نیمکت نشینی راضی است دروغ گفته و من هم بعد از مدتها توانستم با محرومیت سردار به عنوان مهاجم هدف 90 دقیقه برای تیم ملی ام بازی کنم . اما حیف که کیفیت زمین نگذاشت که کیفیت مسابقه در حد نرمال و مطلوب باشد و بتوانیم کیفیت اصلی خود را نشان دهیم.


 کمی درباره بازی با سوریه و شرایط برگزاری برای خوانندگان ما بگویید؟
 تصاویر تلویزیونی گویای همه چیز بود . به هیچ وجه نمی شود درباره کیفیت بازی حرفی زد و نظری داد . چرا که به هیچ شکل نمی توانستیم بازی خودمان را انجام دهیم و تا به حال این شرایط را در هیچ مسابقه ای تجربه نکرده ام. باید مسئولین برگزاری مسابقه با توجه به شرایط این مسابقه را به تعویق می انداختند.


 کی روش و دیگر بازیکنان تیم ملی هم از کیفیت زمین و وقت کشی بازیکنان سوریه دل پری داشتند؟

این برای فوتبال آسیا شرم آور است که بازی انتخابی جام جهانی در این شرایط برگزار می شود. همه دنیا بازی دیشب را دیده اند و یا لا اقل عکس های آن را می بینند. وقتی که کیفیت زمین و شرایط مسابقه را ببینند آبروی AFC می رود. از طرفی بازیکنان سوریه هم از ابتدای بازی وقت کشی می کردند و از همان لحظه شروع بازی دروازه بان سوریه به دفعات خود را به زمین انداخت.


 در اواخر نیمه اول هم بحثی بین تو یکی از بازیکنان سوری سر اتلاف وقت ایجاد شد؟

در آن صحنه بازیکن سوریه توپ را به من نمی داد که بخواهم بازی را به سرعت در جریان بیاندازم و با توجه به شرایط مسابقه و تحت فشار بودنمان من هم می خواستم توپ را از او بگیرم که با توجه به اینکه آنها تنها دنبال وقت کشی بودند با من درگیر شد.


 داور هم در این درگیری ها موثر بود؟

بهرحال حساسیت های بالای فوتبال باعث می شود زمانی اتفاقات اینچنینی بیفتد، البته در رابطه با این بازی به نظرم سوت های داور زمینه ساز درگیری بود و خود داور بیشتر از هرکسی در به وجود آمدن درگیری مقصر بود.


 با توجه به تساوی با سوریه می توانیم به جام جهانی روسیه صعود کنیم؟

توانستیم بهترین عملکرد را در آسیا در راه جام جهانی روسیه داشته باشیم و با برد در دیدارهای خانگی در مرحله برگشت می توانیم به طور مستقیم بلیط روسیه را رزرو کنیم .

 نقش کی روش را به عنوان سرمربی در این اطمینانی که الان همه از صعود به جام جهانی دارند چقدر می دانی؟

 بیشترین سهم را در موفقیت های اخیر تیم ملی مربوط به سرمربی تیم است. کی روش توانسته تیمی مهیا کند که وابسته به هیچ بازیکنی نباشد و این به نظرم مهم ترین عملکرد کی روش است. در گذشته های نه چندان دور وقتی یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی مصدوم یا محروم بود برای جایگزین کردن این شخص مشکلات زیادی وجود داشت. اما الان این طور نیست و در هر پست تیم ملی حداقل یک بازیکن ذخیره که از نظر فنی تفاوتی با نفر اصلی ندارد وجوددارد و خوبی دوم تیم کی روش این است که تیم ما الان نسبت به گذشته بسیار جوان تر شده و این تیم تیم آینده داری است.


 پیشنهاد بهتری نداشتی که در پانیونیوس ماندی؟
 با وجود پیشنهاداتی که داشتم در پانیونیوس برای فصل جدید ماندم. پیشنهادات زیادی داشتم اما از آنجا که در پانیونیوس خوشحالم تصمیم گرفتم در این تیم بمانم و تلاش کنم عملکرد بهتری در تیمم داشته باشم.


پانیونیوس هم این فصل از لیگ یونان را خیلی خوب شروع کرده و تو و مسعود هم در این تیم عالی بودید؟

خدا را شکر فصل جدید را فوق‌العاده و دور از ذهن کارشناسان یونانی آغاز کردیم. به گواه کارشناسان من و مسعود شجاعی نیز در این بازی‌ها عملکرد خوبی داشتیم خوشحالم که سربلند شدیم و امیدوارم همین روند را در ادامه پیش گیریم و بتوانیم رتبه خوبی کسب کنیم. درست است که فصل گذشته لیگ یونان را با رتبه چهارم خاتمه دادیم اما در این فصل شرایط بهتری داریم و کل تیم خوب هستند. من و مسعود نیز در پستی حضور داریم که انتظار از ما بالاست و امیدواریم بتوانیم وظیفه‌مان را همین‌طور خوب به پایان برسانیم. به طور کلی شرایط در پانیونیوس متفاوت و بهتر شده است.




۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...