نسخه چاپی

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به ویژگی های مرضیه دباغ :

مانند این زن در تاریخ انقلاب بسیار اندك وجود دارد /خستگی ناپذیری در مبارزه ویژگی بارز مرضیه دباغ بود

عکس خبري -مانند اين زن در تاريخ انقلاب بسيار اندک وجود دارد /خستگي ناپذيري در مبارزه ويژگي بارز مرضيه دباغ بود

مجتبی رحماندوست گفت: در همه شرایط در كنار امام و رهبری بودن ، خستگی ناپذیری در مبارزات ، رزمندگی ،مجاهدت و فرمانده سپاه نماینده مردم در مجلس بودن بخشی از فعالیتهای این بزرگ زن تاریخ انقلاب است .

آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم مرضیه حدیدچی(دباغ) روز جمعه با حضور گسترده خانواده معظم شهدا، ایثارگران، اعضای بیت امام راحل(ره) و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد و پیکر وی در صحن حاج آقا مصطفی به خاک سپرده شد.
به گزارش نما ، مجتبی رحماندوست نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ در گفت و گو با خبرنگار نما درباره ویژگی های ممتاز این بانوی انقلابی گفت :من قبل از اینکه به پاس قدردانی از تلاشهای ایشان برای انقلاب به اینجا آمده باشم بدلیل روابط مادر و فرزندی است که اینجا حضور دارم چرا که خانوم دباغ به واقع نقش مادری برای من دارد و امروز من به مراسم تشییع مادرم آمده ام.
مانند این زن با این ویژگی ها در تاریخ انقلاب بسیار اندک شمار وجود دارد ، فردی که تمام زندگی خودش رو صرف انقلاب کرده باشد و در عین حال مادری را فراموش نکرده باشد و 8 فرزند را تربیت کند.
وی ادامه داد : در همه شرایط در کنار امام و رهبری بودن ، خستگی ناپذیری در مبارزات ، رزمندگی ،مجاهدت و فرمانده سپاه نماینده مردم در مجلس بودن بخشی از فعالیتهای این بزرگ زن تاریخ انقلاب است .
او بسیار حرمت همسر را گرامی می داشت و اعلام می کرد به من بگویید خانوم دباغ نه حدیدچی ، چرا که هر چی دارم از آزادگی ها و اختیاراتی بود که همسرم به من داده است و بسیار قدردان ایشان بود.
رحماندوست افزود : به نظرمن خواندن کتاب خاطرات خانوم دباغ برای زنان ما واجب است و برای آقایان واجب تر است تا بفهمند مردانگی یعنی چه ، حال اگر چنین زنانی ما در این جامعه داشته باشیم و اینگونه مراسم برای آنها برگزار کرده باشیم همت نکردیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به منش های اخلاقی مرضیه دباغ تصریح کرد: او همواره پیگیر احوالات رزمندگانی مانند من بود ،منتظر زنگ زدن کسی نمی ماند و مدام از فعالان جبهه و جنگ مانند یک مادر واقعی سراغ می گرفت.
ایشان سالیان سال از ایران فراری بود با اینکه بچه ها و همسر ایشان ایران بودند او برای مبارزه علیه رژیم طاغوت در لبنان به شهید چمران پیوسته بود، و مبارزات خارج از کشور خودش را ادامه می داد ، در ایران هم در زمانهای که در زندانهای ساواک بود سر سوزنی نرمش به آنها نشان نمی داد همین نشاندهنده روحیه خستگی ناپذیر و انقلابی ایشان بود.
حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در حاشیه آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ در گفتگو با خبرنگار نما گفت : مرحوم حدیدچی نشان داد که زن مسلمان با رعایت نهایت پاکدامنی، عفت و حفظ شخصیت می‌تواند در همه عرصه‌ها حضور پیدا کند.
وی با بیان اینکه «ایشان سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود»، اظهار کرد: متانت، شجاعت و صراحت، شاخص‌های حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی بود و وی حضوری فعال در مجلس داشت و بعد از نمایندگی هم تا آخرین سال‌های حیات در خدمت نظام و رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب بود.
انصاری گفت: در عظمت شخصیت ایشان همین کافی است که امام(ره) در زمان ارسال پیام به گورباچف رهبر شوروی سابق وی را در کنار آیت‌الله جوادی آملی به عنوان سفیر دوم انقلاب انتخاب کردند‌.
وی گفت: از زنان و دختران جوان کشور درخواست می‌کنم زندگی این شخصیت را مطالعه کرده و از ایشان الگو گرفته و در مقابل تلاش دشمن برای ترویج خمودی و بی‌فرهنگی بایستند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مورد مرحومه حدیدچی گفت: ایمان، توکل به خدا، شجاعت و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های ایشان بود که رهبر معظم انقلاب به خوبی در پیام خود بدان پرداختند.
مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی که در سال 1318 در همدان دیده به جهان گشود، صبح پنج‌شنبه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...