نسخه چاپی

احمد سالك در گفتگو با نما:

خانم «دباغ» یك الگوی مناسب برای جامعه زنان ایران است

عکس خبري -خانم «دباغ» يک الگوي مناسب براي جامعه زنان ايران است

احمد سالك، گفت: خانم دباغ، در دوران فاسد شاهنشاهی در برابر حكومت ظلم ایستاد و با چادر از عقیده خود و از اسلام دفاع كرد و دختران جوان باید الگویشان چنین زنهایی باشد.

احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده مجلس شورای اسلامی و از همرزمان پیش از انقلاب مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ در مورد ایشان گفت: اولا فوت مرحومه منصوره، حاج خانم دباغ را که امروز از دار دنیا رفتند، به همه مبارزین، آزادی خواهان و هموطنان تسلیت عرض می کنم.
وی ادامه داد: خانم دباغ از مبارزین قبل از پیروزی نقلاب اسلامی بودند و با تحمل انواع شکنجه های مختلف ساواک شاه، در پیروزی انقلاب نقش موثری داشتند. شخصیتی بود که در متن مبارزات حضور جدی داشت، علاقمند شدید به حضرت امام (ره)، ولایت مطلقه فقیه و با حضرت امام (ره) مرتبط بودند.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سفری که نامه حضرت امام (ره) به آقای گورباچف داده شد، خانم دباغ حضور داشتند، زمانی که مردم در تلویزیون های کشورهای مارکسیستی، خانم دباغ را پیش آقای گورباچف دیدند، نظرشان نسبت به حجاب تغییر کرد و مطرح می کردند، زیر این چادر چه فکری است که با این حجاب اسلامی یک خانم نشسته است و با رهبر ما صحبت می کند و معلوم می شود مقام زن در ذیل این چادر در ایران بسیار بالا است.
وی ادامه داد: نقش حضور خانم دباغ در هیئت ارسال نامه حضرت امام (ره) به آقای گورباچف جهانی بود، این قضیه بخصوص در کشورهای ماتریالیساتی اثر قابل توجهی داشت. ایشان اولین فرمانده سپاه همدان و تنها زنی بود که در مسئولیت فرماندهی سپاه قرار می گرفت و حضور ایشان در جلسات سپاه قابل توجه بود، خانم دباغ یک فرد انقلابی، روشن و فعال بودند که فقدانشان را به مردم کشور و مردم همدان تسلیت می گوییم.
نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی مبنی بر ارتباط ایشان با مقام معظم رهبری، بیان کرد: بی تردید شخصی که ارتباط قلبی با حضرت امام (ره) داشته است، مطمئنا بعد از رحلت حضرت امام (ره) با جانشینشان یعنی مقام معظم رهبری ارتباط قوی خواهند داشت.
سالک تاکید کرد: نکته قابل توجه اینکه امروز دختران جوانان ما باید ببیند یک خانمی مثل خانم دباغ، قبل از پیروزی انقلاب، در دوران فاسد شاهنشاهی در برابر حکومت ظلم ایستاد و با چادر از عقیده خود و از اسلام دفاع کرد و زیر سخت ترین شکنجه های ساواک قرار گرفت. امروز دختران جوان باید الگویشان چنین زنهایی باشد.
سالک با اشاره به اینکه من شنیدم ایشان در جریان فتنه سال 88 از فتنه و سران فتنه برائت جستند و خاطر نشان کرد: خانم دباغ یکی از انقلابیون فعال در قبل انقلاب بود و بنده هم در این مسیر در جاهای مختلف شاهد تلاش های ایشان بودم.
وی در پایان گفت: در مورد حضور ایشان در مجلس، آنچه دیدم، فردی فعال بودند، انسانی که در مسیر انقلاب باشد، هیچ وقت حاضر نیست انقلابی که در مسیر پیروزیش تحمل شکنجه کرده است را از دست بدهد، لذا فعالیت موثری در این زمینه داشتند.

۱۳۹۵/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...