نسخه چاپی

اتوبوس ها در انتظار بازگشت زائران

مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر‌ سازمان راهداری با اشاره به شرایط مناسب جاده‌های استان خوزستان، گفت: از زائران می‌خواهیم كه در برگشت حتماً مرزهای چذابه و شلمچه را كه تردد در آنها روان‌تر است انتخاب كنند، در این 2 مرز اتوبوس در پاركینگ‌ها دپو شده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، علیرضا شهرکی ثانوی در تشریح تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال زائران اربعین اظهار داشت: روز گذشته آخرین روز صدور گذرنامه بود، امروز نیز زائران در حال خروج از کشور از مرزهای شلمچه و چذابه هستند که تردد روان‌ و روند خارج شدن زائران کاهش یافته است.

وی ادامه داد: البته مرز مهران به دلیل تکمیل ظرفیت، کماکان از سوی طرف عراقی برای رفتن به عراق، بسته شده است‌.

شهرکی ثانوی با اشاره به اینکه ‌‌در حال حاضر زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در حال وارد شدن به کشور هستند، بیان کرد: روز گذشته موج سنگینی از زائران از مرز مهران به کشور وارد شدند. دیروز تعداد 92 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند و 800 دستگاه اتوبوس برون شهری که در مرز مهران دپو شده بودند مسافرگیری کرده و زائران را به مقاصد خود در داخل کشور منتقل کردند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با قدردانی از همکاری پلیس راه برای تسهیل عبور و مرور ناوگان عمومی جاده‌ای مسافری گفت: مسیر فرعی از سمت ملکشاهی به پارکینگ برکت در مرز مهران توسط پلیس راه باز شد تا اتوبوس‌های خالی زودتر به مرز مهران برسند و معطلی زائران در مرز وجود نداشته باشد.

شهرکی ثانوی گفت: ادارات کل راهداری در پایانه‌های مسافری 2 تیم تشکیل داده و مستقر کردند و با هماهنگی و همکاری تشکل‌های صنفی و انجمن‌های حمل و نقلی اتوبوس‌ها را به مرز اعزام می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام اتوبوس‌های خالی به مرزهای شلمچه و چذابه، بیان کرد: تعداد اتوبوس‌ها در این 2 مرز مازاد بود بنابراین آنها را برای روزهای آتی دپو کردیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر‌ سازمان راهداری بیان کرد: طبق گزارشی که ساعت 12 امروز از پایانه برکت مرز مهران به دست ما رسید 500 دستگاه اتوبوس منتظر ورود زائران برای اعزام آنها به مقاصد خود در داخل کشور هستند.

شهرکی ثانوی تأکید کرد: پیش‌بینی ما این است که پس از اذان ظهر فردا (اربعین) موج بازگشت سنگین زائران را از مرز مهران داشته باشیم بنابراین در ساعات اولیه روز آینده 600 دستگاه اتوبوس در مرز مهران دپو می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین برای روز آینده از ساعات اولیه فردا 250 دستگاه اتوبوس در مرز چذابه و 300 دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه دپو می‌کنیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر‌ سازمان راهداری با اشاره به شرایط مناسب جاده‌های استان خوزستان، گفت: از زائران می‌خواهیم که در برگشت حتماً مرزهای چذابه و شلمچه را که تردد در آنها روان‌تر است انتخاب کنند، در این 2 مرز اتوبوس در پارکینگ‌ها دپو شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما برای تسهیل عبور و مرور زائران تا پایان روز پنجم آبان در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای ششم و هفتم آبان ماه هم تعدادی از زائران قصد برگشت به کشور را داشته باشند که در این 2 روز نیز اتوبوس خالی برای بازگشت زائران اعزام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر‌ سازمان راهداری تاکید کرد: تعداد زیادی از عاشقان حسینی از روزهای گذشته برای پیاده‌روی اربعین به کشور عراق سفر کردند و همه قصد دارند پس از ایام اربعین با هم به ایران برگردند که این موجب بروز ترافیک سنگین می‌شود بنابراین از زائران خواهشمندیم مدیریت زمان سفر و توزیع آن را در طول چند روز آینده در نظر بگیرند.

شهرکی ثانوی بیان کرد: با توجه به بروز شرایط جوی نظیر بارندگی، از زائران خواهشمندیم حتماً قبل از حرکت با سامانه 141 و مرکز مدیریت راه‌ها ارتباط داشته باشند و برنامه‌ریزی سفر کنند که در این‌باره به شرکت‌ها نیز توصیه شده است به اطلاعات هواشناسی جاده‌ها توجه کنند.


۱۳۹۵/۸/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...