نسخه چاپی

موگرینی: درباره آینده روابط اروپا با آمریكا نگرانی نداریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت كه در پی انتخاب رئیس‌جمهور منتخب آمریكا از اینكه آینده روابط با اروپا و آمریكا دستخوش تغییر شود و آسیب ببیند نگرانی ندارد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی درباره روابط اتحادیه اروپا با ترکیه و دیدگاه‌های خود درباره انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا موضع‌گیری کرد.



بنابر گزارش «نیویوروپ» وی در این مورد گفت که روابط میان اتحادیه اروپا و آمریکا در پی انتخاب ترامپ به شدت آسیب نخواهد دید. وی در مورد انتخابات آمریکا و در راستای کاهش نگرانی‌ها از قدرت گرفتن ترامپ گفت: «ما در اروپا می‌دانیم که گاهی اوقات آنچه شما در جریان یک رقابت الکترال انجام می‌دهد و آنچه می‌گویید با آنچه شما به عنوان یک رئیس‌جمهور انجام می‌دهید متفاوت است و ما هم شاهد چنین رخدادی در بیست و یکم ژانویه در واشنگتن خواهیم بود.»



مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «ما همچنان اعتقاد راسخی داریم که منافع مشترک فراوانی میان آمریکا و اروپا وجود دارد و از این رو ما باید به همکاری با همدیگر ادامه دهیم.با این حال من این موضوع را انکار نکرده و نخواهم کرد که ما با دولت اوباما به ویژه در بحران‌های متفاوتی از جمله تغییرات آب‌وهوایی، اهداف توسعه پایدار و توافق هسته‌ای با ایران همکاری خوبی داشتیم»



این سیاستمدار اروپایی افزود: «اروپا باید قدرت خود را بار دیگر کشف کند آنچه که من اغلب شاهد آن هستم این است که اروپا از بیرون بهتر از آنچه که واقعا در درون آن می‌گذرد به نظر می‌آید.» موگرینی خواستار همکاری قدرتمند، اعتماد به نفس و اقدام اروپایی‌ها برای کار بر روی مسایل جهانی شد.



پرداختن به سیستم دفاعی اروپا به همراه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) از جمله مواردی بودند که موگرینی به آن اشاره کرد.



فدریکا موگرینی همچنین درباره وضعیت ترکیه ابراز نگرانی کرد و با اشاره به گفت‌وگوی تلفی با «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که شب و روز تلاش می‌شود تا رعایت قانون وحقوق‌بشر، استقلال ساختار قضایی ،‌آزادی رسانه‌ها و تمامی استانداردهایی که باید برای عضویت در اتحادیه اروپا و شورای اروپا رعایت شود، در ترکیه اعمال شوند.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...