نسخه چاپی

حسینی‏ كیا در گفتگو با نما:

بیمه توان اجرای تعهداتش را ندارد/ اطلاعات مردم از توان بیمه گذارها اندك است

عکس خبري - بيمه توان اجراي تعهداتش را ندارد/ اطلاعات مردم از توان بيمه گذارها اندک است

نماینده مردم كرمانشاه گفت: اگر دولت‎ها از سیاست كلان بیمه خارج شوند و بیمه‏ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند متاسفانه بسیاری از اقشار ضعیف جامعه از قرار گرفتن از تحت پوشش بیمه حذف می‎شوند.

حجت الاسلام مرتضی حسینی ‏کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با نما، در خصوص مشکلات بیمه در کشور، گفت: در حوزه صنعت بیمه متاسفانه آن موضوعاتی که در قراردادها مطرح می‎شود با آن چیزی که به منصه اجرا در می‏آید تفاوت دارد.
وی در ادامه افزود: از آنجایی که اشکال اساسی صنعت بیمه این است که گفته‏های بیمه گذار بر اساس داشته هایشان نیست در نهایت قراردادی میان طرفین منعقد می‎شود که بیمه توان اجرای تعهداتش را ندارد.
حسینی‏کیا عدم اطلاع مردم از توان بیمه‎ها را از دیگر دلایل مشکلات صنعت بیمه برشمرد و گفت: ممکن است مردم انتظار فوق العاده‏ای از بیمه داشته باشند به همین خاطر قرارداد بیمه‎ای را امضاء می‌کنند که خلاف انتظار مردم است.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت عدم اطلاع مردم از توان بیمه‎ها و از سوی دیگر عدم توان اجرای بیمه گذارها به تعهداتشان دست به دست هم داده تا صنعت بیمه ناکارآمدتر از گذشته شود.


وی اذعان داشت: در زمانی از سی نفر تحت پوشش بیمه قرار می‎گرفتند طبق قانون سه نفر بازنشسته می‏شدند اما امروزه این ورقه برگشته است و با بیکاری و ورشکستگی کارخانجات و واحدهای تولیدی از هر سی نفر تنها سه نفر مشغول به کار هستند و مابقی از کار بیکا رو یا بازنشسته می‌شوند و این نوع ورود و خروج‌ها بیمه‎ها را در اجرای به تعهداتشان ناکارآمدتر کرده است.





به گفته عضو کمیسیون صنعت و معدن تجارت صد هزار تومان بیمه‎ها از بیمه گرها دریافت می کند اما متاسفانه بخش درمان نزدیک به یک میلون تومان برای مداوا هزینه برای بیمه گر در نظر می‎گیرند که این نوع رفتارها باعث ورشکستگی بیمه می‎شود.
این نماینده مجلس در خصوص نقش دولت در بهبود وضعیت صنعت بیمه در کشور، گفت: اگر دولت‎ها از سیاست کلان بیمه خارج شوند و بیمه‏ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند متاسفانه بسیاری از اقشار ضعیف جامعه از قرار گرفتن از تحت پوشش بیمه حذف می‎شوند.
این درحالی است که در پوشش بیمه‎ای باید بیمه‎گرها رعایت کف جامعه را داشته باشند از این رو حضور دولت در سیاست گذاری‎های کلان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: باید هزینه هر کاری برای نظام هزینه در بر می دارد را دولت‎ها دریافت کنند ئو اگر این چنین انجام ندهند آیندگان متضرر خواهند شد.
حسینی‏کیا اذعان داشت: دولت‎ها باید از کسانی که بدنبال ایجاد آلایندگی هستند و مشکلات زیست محیطی در کشور برای مردم ایجاد می‏کنند را از شرکت های آلاینده بگیرند.
وی در خاتمه خطاب به مسئولان دولت گفت: مسئولان دولت باید تدابیر مناسبی در زمینه صنعت بیمه بی‌اندیشند تا بیمه ها کمترین ضرر را متحمل شوند.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...