نسخه چاپی

نقوی حسینی، در گفت‎وگو با نما:

ایران نباید از قدرت روسیه در اروپا غافل شود/ وجود گروهك‏های تروریستی در منطقه تهدیدی برای روسیه است

عکس خبري -ايران نبايد از قدرت روسيه در اروپا غافل شود/ وجود گروهک‏هاي تروريستي در منطقه تهديدي براي روسيه است

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: نمایندگان مجلس می‏توانند با مراودات و رفت و آمدهای دیپلماسی پارلمانی بر پررنگ تر شدن ارتباط ایران و روسیه كمك شایان توجه‎ای كند.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نمانیده مردم ورامین در مجلس در گفت‎وگو با نما، در خصوص بهره گیری ایران از ظریفت‏های روسیه در قبال حضور رئیس مجلس این کشور به ایران، گفت: ایران و روسیه دو همسایه بزرگ منطقه هستند و مراودات در حوزه‏های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی میان دو کشور بصورت گسترده وجود دارد.

وی در ادامه به قدرت روسیه اشاره و بیان کرد: روسیه کشور پرقدرت منطقه و اروپا است و ظریفت‌های بسیاری در مجامع بین المللی دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسیه ظریفت مناسبی در اقتصاد دارد و سرمایه گذاران و تجار ایرانی می‎توانند در جهت صادرات محصولات داخل کشور از این ظریفت‎ها بخوبی بهره برداری کنند.
این نماینده مجلس در ادامه اذعان داشت: از آنجایی که بحران‌های سیاسی و تروریستی در منطقه وجود دارد و این بحران‎ها برای روسیه نیز تهدید محسوب می‎شود و همانطور که شاهد هستیم نقش پررنگی در نابودی تروریست‎ها در منطقه دارد و نباید از این ظریفت‎ مهم روسیه غافل شویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نقش مجلس در ایجاد ارتباط بیشتر ایران و روسیه، گفت: مجلس در دو حوزه پارلمانی و حقوقی _قانونی می‎تواند به ایجاد ارتباط ایران و روسیه کمک کند.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت در ادامه به نقش دیپلماسی پارلمانی نمایندگان اشاره و اذعان داشت: نمایندگان مجلس می‏توانند با مراودات و رفت و آمدهای دیپلماسی پارلمانی بر پررنگ تر شدن ارتباط ایران و روسیه کمک شایان توجه‎ای کند.

این بهارستان نشین تصریح کرد: نمایندگان مجلس با تدوین و تصویب پروتکل‎ها و موافقتنامه‎های منعقد شده میان ایران و روسیه مناسبات میان دو کشور را بهبود و سامان بخشد.

نقوی در خاتمه ارتباط بین مجالس را ارتباط بین ملت ها دانست و گفت: پارلمان روسیه می‎تواند با تصویب قوانین ضد تروریست و تکفیری و مقابله با این گروهک‎ها کمک بسیاری به مسئولان دفاعی و خارجی ما در برخورد با گروهک‎های تروریستی کند.

۱۳۹۵/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...