نسخه چاپی

فعال بحرینی درلحظه آزادی به زندان بازگشت!

«جعفر عون» فعال بحرینی پس از پایان مدت محكومیت خود و تحمل سه سال حبس در زندان آل خلیفه، بلافاصه دوباره به پنج سال زندان محكوم شد و به زندان بازگشت.

به گزارش نما به نقل از العالم، «جعفر عون» پس از تحمل سه سال و یک ماه حبس در زندان رژیم آل خلیفه، در آستانه لحظه آزادی با خبری مواجه شد که به شدت وی را شوکه کرد. وی در جریان انجام مقدمات آزادی اش، با اتهام جدیدی مواجه شده و باید پنج سال دیگر در حبس بماند.

بر اساس این گزارش، «ایناس عون» خواهر جعفر و فعال حقوقی در این باره گفت: برادرم باید ۱۱ نوامبر/ ۲۱ آبان، از زندان آزاد می شد و ما می دانستیم که باید برای آزادیش سند پرداخت ۶۰۰ دیناری به دادگاه ارائه کنیم.

وی افزود: از طریق تویتر، از مرکز پلیس الحوره مطلع شدیم که جعفر تا روز یکشنبه در بازداشت به سر خواهد برد و باید سند واریز مبلغ ۶۰۰ دینار به دادگاه ارائه و اسناد را امضا کنیم. در روز موعود مبلغ مورد نظر پرداخت و اقدامات لازم برای انتقال به مرکز الحوره و آزمایش های پزشکی انجام شد و در نهایت خبر آزادی اش را دریافت کردیم.

این فعال حقوقی ادامه داد: یکی از کارمندان به ما اطمینان داد که موضوع جعفر حل شده و هیچ مشکلی درخصوص آزادیش وجود ندارد، دادستانی و مرکز الحوره نیز همین اطمینان را به ما دادند اما پیش از امضای برگه آزادی، ناگهان کارمندان مرکز الحد به جعفر خبر دادند که باید به مرکز تحقیقات جنایی برود.

وی در ادامه تصریح کرد: بامداد یکشنبه در تماس با جعفر باخبر شدم که از وی بازجویی شده و منتظر حکم جدید است، که ناگهان تماس تلفنی و ارتباط ما با وی قطع شد، پس از آن بارها برای دریافت نتیجه به مرکز بازجویی و دادگاه عمومی مراجعه کردیم و پاسخ دادند که جای هیچ نگرانی نیست، که در نهایت روز چهارشنبه ۱۶ نوامبر/ ۲۶ آبان از شنیدن حبس دوباره جعفر به اتهام جدید شگفت زده شدیم.

خواهر جعفر اتهامات ادعایی مطرح شده علیه برادرش را سوزاندن عمدی اموال دولتی، نگهداری مواد آتش زا و شرکت در تظاهرات برشمرد و گفت: متهمان این پرونده در سال گذشته محاکمه شدند در حالی که اسم برادرم جزء آنها نبود.

وی تصریح کرد: جعفر روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر/ ۲۷ آبان، به خانواده اطلاع داد که برای اجرای حکم صادر شده علیه وی، به زندان مرکزی جو منتقل می شود.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...