نسخه چاپی

كاهش محسوس دمای هوا در سراسر ایران/ آغاز بارش‌ها در تهران و ۷ استان/ پایتخت برفی می‌شود؟

به گزارش نما - میزان نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در سراسر کشور خبرداد.

امیرحسین نقشینه گفت: کاهش دما در سراسر کشور گزارش شده اما این کاهش در برخی از شهرها از جمله زنجان، همدان، ارومیه، کرج، قزوین و سنندج محسوس است.

وی افزود: کاهش دما بین 5 تا 15 درجه گزارش شده و در شهرهای مختلف متفاوت است.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی از نقاط کشور خبرداد و اظهارکرد: در استان های گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل و خراسان شمالی بارش باران گزارش شده است.

نقشینه در خصوص وضعیت هوای شهر تهران تصریح کرد: از امشب در شهر تهران بارش باران را خواهیم داشت و این بارش ها تا حدودی از آلودگی هوای پایتخت می کاهد.

وی ادامه داد: در برخی از استان های دیگر از جمله زنجان، البرز، قزوین، قم،

اصفهان، سمنان و مرکزی نیز بارش باران پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت هوا در شهرهای مرزی کشور گفت: در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه با پدیده وزش باد و گرد و غبار مواجه خوایم بود.

همچنین،مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد تهران روز دوشنبه ( یکم آذرماه ) شاهد بارش برف در سطح شهر به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات خواهد بود.

تهران دوشنبه برفی می شود
مجید آزادی روز شنبه افزود: بارش برف در سطح شهر تهران خیلی زیاد نخواهد بود اما قابل محسوس است اما در بخش شمالی و ارتفاعات بارش قابل ملاحظه است.
وی اظهار کرد: سامانه فعالی که از روز گذشته از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و در مناطق شمالی کشور بارش های خوبی به همراه داشته است، از امروز به تدریج وارد کرج و بعد تهران می شود و بارش را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: نفوذ این سامانه موجب شد تا امروز نسبت به روز گذشته شاهد کاهش دمای 8 درجه ای در تهران باشیم و این افت دما تا جنوبی ترین نقاط کشور هم نفوذ می کند به طوری که در سه تا چهار روز آینده در کل کشور بین 10 تا 15 درجه افت دما خواهیم داشت.
آزادی افزود: انتظار داریم از امشب شاهد بارندگی ابتدا در کرج و بعد تهران باشیم ، بارندگی متناوب است اما به نسبت بارش خوبی خواهد بود، این سامانه تا دوشنبه در تهران فعال است و در این روز شاهد بارش برف خواهیم بود که تا بخش های مرکزی شهر را هم دربر می گیرد.
مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: به علت نفوذ این سامانه و حرکت صعودی جوی آلودگی شهر تهران نیز تخلیه می شود.
وی با بیان اینکه این سامانه تا سه شنبه درشمال کشور فعال است گفت: نفوذ این سامانه در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در جنوب غرب کشور بارش خوبی به همراه خواهد داشت.
آزادی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر اینکه پاییز کم بارشی خواهیم داشت، اکنون دیگر بارش های پاییزی آغاز شده و در آذر و دی ماه بارش های خوبی را شاهد خواهیم بود به طوری که بخشی از کمبودهای مهر و آبان جبران می شود.
وی گفت: بارندگی در زمستان نرمال خواهد بود و حتی ممکن است برخی نقاط از حد نرمال هم بیشتر بارش داشته باشیم.

۱۳۹۵/۸/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...