نسخه چاپی

پرفروش‌ترین كتاب‌ها در آمریكا كدام است؟

در روزهای پرالتهاب پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا یك اثر در زمینه ادبیات كودك و نوجوان پرفروش‌ترین محصول بازار كتاب این كشور بود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، تازه‌ترین قسمت از سری کتاب‌های «خاطرات یک بی‌عرضه / Dairy of a Wimpy Kid» پرفروش‌ترین کتاب دو هفته گذشته آمریکا بود. در یک هفته نخست انتشار بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کاغذی این کتاب فروخته شد. در دومین هفته نیز با فروش بیش از ۱۵۱ هزار نسخه‌ای همچنان جایگاه پرفروش‌ترین کتاب با فاصله زیادی از رقبا در اختیار این کتاب بود.

شاید بیشتر نویسندگان آرزوی این میزان فروش را داشته باشند، اما در حقیقت فروش هفته نخست تازه‌ترین قسمت از سری‌ کتاب‌های «یک بی‌عرضه» ۲۵ درصد کمتر از فروش هفته نخست قسمت قبلی این سری کتاب‌ها با عنوان «مدرسه قدیمی» بود. انتشارات «آبرامز» ناشر این کتاب است. مایکل جاکوب مدیرعامل نشر «آبرامز» دلیل افت فروش قسمت تازه این سری کتاب‌‌ها را اضطراب ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌داند.

قسمت تازه از سری کتاب‌های «یک بی‌عرضه» با دومین کتاب پرفروش بازار فاصله زیادی دارد و هدف انتشارات «آبرامز»‌ این است که این جایگاه را در هفته‌های آینده نیز حفظ کند.

بیست‌ویکمین کتاب از سری کتاب‌های «جک ریچر» با عنوان «مدرسه شبانه / Night School» در هفته گذشته پرفروش‌ترین کتاب ادبیات داستانی بازار آمریکا و دومین کتاب پرفروش در بازار کتاب این کشور بود. این کتاب به قلم لی چایلد به روزگار گذشته قهرمان داستان در ارتش آمریکا می‌رود و داستان یکی دیگر از ماموریت‌های او را روایت می‌کند. بیش از ۸۱ هزار نسخه از این کتاب در هفته گذشته فروخته شد.

سومین کتاب پرفروش هفته آمریکا اثری از نویسنده سرشناس جان گریشام است. نیویورک تایمز در مطلب خود کتاب «افشاگر / The Whistler»‌ را نسبت به کتاب پیشین این نویسنده «وکیل دغل / Rogue Lawyer» گام بلندی به جلو دانست. کتاب گریشام چندین هفته پرفروش‌ترین کتاب در زمینه ادبیات داستانی بود، اما با ورود قسمت تازه کتاب «جک ریچر» این جایگاه را از دست داد.

در یک هفته بیش از ۵۹ هزار نسخه کاغذی از این کتاب فروخته شد. از جان گریشام کتاب‌های بسیاری چون «وصیت‌نامه»، «وکیل خیابانی»‌ و «شاه زیانکاران» به زبان فارسی ترجمه شده است.

در این بین کتاب «کشتن آفتاب تابان / Killing the Rising Sun» اثر بیل اورایلی و مایکل دوگارد درباره جنگ اقیانوس‌آرام با فروش بیش از ۴۰ هزار نسخه کاغذی چهارمین کتاب پرفروش هفته گذشته آمریکا شد. این کتاب ادامه سری‌ کتاب‌های «کشتن لینکلن»، «کشتن کندی»، «کشتن مسیح»، «کشتن پتن»‌ و «کشتن ریگان» است. «کشتن آفتاب تابان» ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است. این کتاب با شرح جزئیات بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاگی به پایان می‌رسد.

«داستان مگنولیا / The Magnolia Story» پنجمین کتاب پرفروش هفته گذشته آمریکا بود. در یک هفته نزدیک به ۳۳ هزار نسخه کاغذی از این کتاب فروخته شد. این کتاب نخستین اثر چیپ و جوانا گاینز است.

کتاب «رسانه پزشکی: خودتان و آن‌هایی که دوستشان دارید را با نیروی شفابخش پنهان میوه‌ها و سبزیجات نجات دهید» نوشته آنتونی ویلیام با فروش بیش از ۲۹ هزار نسخه در یک هفته رده ششم پرفروش‌ها را از آن خود کرد.

هفتمین کتاب پرفروش بازار کتاب آمریکا اثری مشهور به نام «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده»‌ است. جک ترون این نمایشنامه را بر اساس داستانی از جی‌کی رولینگ، جان تیفانی و خودش نوشته است. این کتاب از زمان انتشار در روزهای پایانی جولای ۲۰۱۶ همواره در فهرست پرفروش‌های بازار کتاب حضور داشته است. ترجمه این کتاب در ایران نیز منتشر شده است.

«روی نادرست بدرود / The Wrong Side of Goodbye» اثر جدید مایکل کانلی هشتمین کتاب پرفروش بازار نشر آمریکا در هفته گذشته بود. در طول یک هفته بیش از ۲۷ هزار نسخه از کتاب کانلی در آمریکا به فروش رسید. کتاب‌های «خونخواهی» و «نور پنهان» از این نویسنده به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در کتاب «آشپزی برای جفری» آینا گارتن یکی از نویسندگان سرشناس کتاب‌های آشپزی این‌بار برای همسرش جفری غذا می‌پزد. بیش از ۲۵ هزار نسخه کاغذی این کتاب در یک هفته فروخته شد تا «آشپزی برای جفری» در رده نهم پرفروش‌‌ها قرار گیرد.

فهرست 10کتاب پرفروش با کتاب «مردی به نام اوه» اثر فردریک بکمن به پایان می‌رسد. هفته پیش بیش از ۲۱ هزار نسخه از این کتاب در آمریکا فروخته شد. فیلمی که با اقتباس از این رمان ساخته شده، نماینده سوئد در هشتادونهمین دوره جوایز اسکار در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...