نسخه چاپی

اسماعیل‌پور: حواسم را جمع می‌كردم مدال می‌گرفتم

عکس خبري -اسماعيل‌پور: حواسم را جمع مي‌کردم مدال مي‌گرفتم

مسعود اسماعیل‌پور یكی از كشتی‌گیران ایران در المپیك بود كه شانس كسب مدال را داشت، اما ناكام ماند.

به گزارش نمابه نقل ازقدس آنلاین ،او که در وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد مسابقه می‌داد، با وجود عملکرد خوبی که داشت، فرصت کسب مدال را از دست داد.
در مورد اسماعیل‌پور این شائبه وجود دارد که شاید اگر رسول خادم در مسابقه با حریف هندی به رأی داور اعتراض می‌کرد، اسماعیل‌پور برنده می‌شد و به مدال برنز هم می‌رسید. اسماعیل‌پور در المپیک ابتدا به حریف روسیه‌ای باخت و مدال طلا را از دست داد. پس از آن در رقابت با حریف هندی هم شکست خورد تا شانس کسب مدال برنز را هم از دست بدهد. اسماعیل‌پور با اینکه در المپیک مدال نگرفته، اما روحیه خوبی دارد و به آینده خودش خیلی امیدوار است. او همچنین از کادر فنی تیم ملی هم حمایت می‌کند و می‌گوید اینکه نتوانسته در المپیک مدال بگیرد، ارتباطی به کادر فنی ندارد.
*شما می‌توانستی در المپیک مدال بگیری ولی ناکام بودی. فکر می‌کنی دلیل ناکامی‌ات چه بود؟
**مدال نگرفتن من به معنای ناکامی‌ام نبود. من تلاشم را کردم، اما به مدال نرسیدم. قرار نیست هر ورزشکاری که به المپیک می‌رود مدال بگیرد. در هر وزن فقط سه نفر مدال می‌گیرند.
*حرفتان درست است، اما همه از شما انتظار داشتند مدال بگیری.
** چرا انتظار داشتند؟ البته من هم دوست داشتم مدال بگیرم. کسی از مدال المپیک بدش نمی‌آید. اما این‌طور نبود که بگوییم همه روی مدال من حساب باز کرده بودند.
*به هر حال کشتی ورزش اول ایران است و از آن انتظار زیادی وجود دارد.
** در المپیک لندن هم کشتی ورزش اول بود و در کشتی بیشتر از همه رشته‌ها مدال گرفتیم. به عبارتی تمام رشته‌های دیگر به اندازه کشتی‌گیران مدال گرفتند که تازه مدالهای کشتی خوش‌رنگ‌تر هم بود.
*این هم درست. اما کشتی آزاد ضعیف کار کرد. این دوره مدالهای خوش رنگ کشتی ما را فرنگی‌کاران گرفتند.
** کشتی فرنگی بهتر بود، اما کشتی آزاد هم بد نتیجه نگرفت. کشتی آزاد یک نقره و دو برنز گرفت که خوب بود. به نظرم کادر فنی هم راضی هستند. سه مدال برای کشتی آزاد کم نیست. دوره قبل در کشتی آزاد فقط یک مدال گرفته بودیم، اما این دوره سه مدال گرفتیم که خوب است.
*چرا کشتی آزاد ضعیف‌تر از کشتی فرنگی نتیجه گرفت؟
فرنگی‌کاران عالی بودند. قبول دارم که آنها خیلی خوب بودند و نتیجه دور از ذهنی گرفتند. براستی پیش‌بینی نمی‌کردیم که کشتی فرنگی سه مدال طلا بگیرد.
*قبول داری کشتی فرنگی چند سالی است از کشتی آزاد جلو زده؟
** جلو زده؟ (کمی مکث می‌کند)
*فکر کردن ندارد. مدالهای یکی دو سال گذشته را مقایسه کن تا متوجه شوی کشتی فرنگی بهتر از آزاد بوده.
** شاید همین‌طور باشد که شما می‌گویید. البته همیشه کشتی آزاد ما بهتر از فرنگی بوده، اما براستی در این المپیک فرنگی‌کاران خیلی بهتر نتیجه گرفتند. من به همه آنها خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم روند موفقیتهای آنها ادامه داشته باشد.
*کشتی آزاد می‌تواند مانند گذشته مقتدرتر از کشتی فرنگی شود؟
**می‌تواند. کشتی آزاد اقتدار خود را از دست نداده است. ولی می‌تواند با مربیگری رسول خادم خیلی بهتر از چیزی که هست بشود.
*دوباره برویم سراغ المپیک. فکر می‌کنی اگر در مسابقه با حریف هندی، رسول خادم به رأی داور اعتراض می‌کرد می‌توانستی برنده شوی؟
**بعید می‌دانم. قسمت این بود که ببازم و مدال نگیرم. اگر خادم اعتراض می‌کرد به احتمال زیاد با اعتراض او موافقت نمی‌کردند و به من امتیاز نمی‌دادند.
*با این حال هنوز هم از خادم انتقادهایی می‌شود.
** به نظرم این انتقادها منصفانه نیست. خادم خوب نتیجه گرفته. تیم خوبی را آماده کرده و الان کشتی آزاد ایران در اوج است. باز هم می‌گویم نسبت به المپیک قبلی بهتر نتیجه گرفته‌ایم و بنابراین جای انتقادی باقی نمی‌ماند. من هم اگر خودم حواسم را بیشتر جمع می‌کردم مدال می‌گرفتم. من خودم کمی استرس داشتم و دلیل استرس هم این بود که فکر می‌کردم حتما باید مدال طلا بگیرم. ذهنم درگیر بود. فکر می‌کردم حتما باید مانند فرنگی‌کاران طلا بگیرم. ولی اگر با خیال راحت‌تر وارد تشک می‌شدم، بهتر کشتی می‌گرفتم. با این حال باز هم خدا را شکر که سه نفر از هم تیمی‌هایم مدال گرفتند.
*تجربه نخستین المپیک چطور بود؟ جو مسابقات خیلی سنگین است؟
در المپیک بزرگ‌ترین رقیب هر ورزشکاری، خودش است. ورزشکار اگر بتواند ذهنش را کنترل کند و از استرسها دور شود، براحتی می‌تواند بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد. اعتماد به نفس خیلی مهم است. کسی که اعتماد به نفس دارد موفق می‌شود. من هم سعی می‌کنم در آینده از این تجربه استفاده کنم و بهترین نتایج و مدال‌ها را بگیرم.

۱۳۹۱/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...