نسخه چاپی

حسن نژاد در گفت‏گو با نما:

بخش سلامت بیمه در حال حاضر در اختیار دولت است/ دولت به تعهداتش پایبند نیست

عکس خبري -بخش سلامت بيمه در حال حاضر در اختيار دولت است/ دولت به تعهداتش پايبند نيست

عضو كمیسیون اقتصاد مجلس گفت: مسئولان دولتی در وزارت خانه‏ها و بیمه‏ها یا نباید برای مردم تعهد ایجاد كنند و یا اگر تعهد ایجاد كرده‎اند ضرورت دارد تا به تعهدات خود پایبند باشند.

محمد حسن‏نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در گفت‎وگو با نما، در خصوص عدم اجرای بیمه گزاران به تعهدات خود، گفت: بیمه گزارها در بیمه‎های شخص ثالث، اموال و حوادث مشکلی در انجام به تعهدات ندارند.
وی در ادامه افزود: در بیمه بخش سلامت به دلیل این که از بودجه‎های دولتی استفاده می‎کنند مردم با بیمه مشکل ندارند، بلکه بیمارستان‎ها برای بیمه مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.
این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: بروز مشکل میان بیمارستان‎ها و بیمه‏ها به صنعت بیمه‎ای کشور مربوط نمی‎شود بلکه به صنعت رفاهی اجتماعی ربط پیدا می‎کند.
حسن نژاد در ادامه اذعان داشت: وقتی از سوی دستگاه‎های دولتی به بیمارستان‎ها و بیمه پولی پرداخت نمی‌شود فشار بر مردم وارد می‎شود.
نماینده مردم جلفا و مرند در خانه ملت اظهار داشت: مسئولان دولتی در وزارت خانه‏ها و بیمه‏ها یا نباید برای مردم تعهد ایجاد کنند و یا اگر تعهد ایجاد کرده‎اندند ضرورت دارد تا به تعهدات خود پایبند باشند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: این بهانه از مسئولان دولتی مورد قبول نیست که بیان می‎کنند به دلیل این که بودجه‏ای را دریافت نکرده‏ایم از این رو به بیمارستان‏ها پولی واریز نخواهیم کرد تا بیمارستان‏ها در جهت تأمین هزینه خود بر مردم فشار وارد کند.
وی خطاب به دولت بیان کرد: همانگونه که دولت به بودجه جاری اهمیت می‏دهد به همان میزان نیز می‏بایست سهم بودجه سلامت را در اولویت قرار دهد تا همان تعهدی را که به بیمه در بخش سلامت کرده است را پرداخت کند.
حسن‎نژاد در ادامه در خصوص نقش دولت در بیمه‏ها گفت: بخش سلامت بیمه در حال حاضر در اختیار دولت است و ضرورت دارد تا دولت بودجه این بخش را واقعی پیش بینی کند و خود را در تخصیص دادن بودجه متعهد بداند.
وی در ادامه به تعرفه‏های بخش سلامت اشاره و بیان داشت: تعرفه‏های بخش سلامت را وزارت بهداشت تعیین می‏کند این در حالی است که هزینه‎های این بخش را دولت در بودجه سالیانه در نظر می‏گیرد و عدم هماهنگی در این خصوص مشکلاتی را در بخش سلامت ایجاد کرده است چرا که دولت از تعرفه‎های اعلام شده اطلاعات دقیق و جامع ندارد نمی‏تواند بر میزان تعرفه بودجه لازم را در بودجه در نظر گیرد.
عضو کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: بیمه سلامت در بودجه دولتی با مشکل مواجه است.
نماینده مردم جلفا و مرند در ادامه در خصوص تجمیع بیمه‎ها گفت: بیمه‏ها را نمی‏شود با یکدیگر تجمیع کرد اما معتقدم که بیمه سلامت و رفاه اجتماعی باید زیر نظر یک متولی قرار بگیرد.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...