نسخه چاپی

متهمان پرونده كلاهبرداری از پزشكان به ۱۷ سال حبس محكوم شدند

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشكی با اشاره به آخرین جزئیات پرونده كلاهبرداری از پزشكان در قالب خودروهای لیزینگی گفت: چهار متهم این پرونده به ۱۷ سال حبس، رد مالباختگان و جزای نقدی معادل مبلغ كلاهبرداری محكوم شدند.

به گزارش نما؛ محسن مصلحی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با آخرین جزئیات پرونده کلاهبرداری از پزشکان در قالب فروش خودروهای لوکس لیزینگی اظهار داشت: براساس رأی صادر شده توسط دادگاه، چهار متهم این پرونده به 10 سال حبس به جهت کلاهبرداری، 4 سال حبس به دلیل خیانت در امانت و 3 سال حبس به علت صدور چک بلامحل محکوم شدند.

وی افزود: متهمین این پرونده، مدیران و کارکنان شرکت آسان‌ساز خودرو بوده و علاوه بر 17 سال حبس، به رد مال مالباختگان و جزای نقدی معادل مبلغ کلاهبرداری محکوم شده‌اند.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه میزان کلاهبرداری حدود 40 میلیارد ریال از جامعه پزشکی بوده است، افزود: مراجع قضایی اعلام کرده‌اند هیچ قصوری از جانب صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام‌پزشکی انجام نگرفته است.

مصلحی خاطرنشان کرد: تنها 8نفر از مالباختگان از سازمان نظام‌پزشکی معرفی‌نامه داشته و باید معادل پیش‌پرداخت، ضمانت‌نامه دریافت می‌کردند که این مسئله محقق نشده است، ولی به طورکلی سایر مالباختگان، ضمانت‌نامه داشته و یا خودرو را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، متهم حق اعتراض داشته و امکان تجدیدنظر در رأی پرونده وجود دارد، گفت: سازمان نظام‌پزشکی با جدیت پیگیر این مسئله است و در صورت اعتراض نیز نتیجه پرونده کمتر نخواهد شد، چرا که پرونده کلاهبرداری متهمین تکمیل است.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی گفت:‌ علاوه بر سازمان نظام‌پزشکی، متهمان از کارکنان 5 سازمان دیگر همچون آتش‌نشانی، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و... کلاهبرداری کردند.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...