نسخه چاپی

سید هادی سید افقهی در گفتگو با نما:

خاورمیانه بزرگ بر اساس منافع اسرائیل بزرگ است

عکس خبري -خاورميانه بزرگ بر اساس منافع اسرائيل بزرگ است

كارشناس ارشد مسائل سیاسی غرب آسیا، گفت: در طرح خاورمیانه بزرگ هدف نهایی، تحلیل ارتش كشورهای منطقه است كه به تدریج به تحلیل بروند و از طرف دیگر اسرائیل را به شدت تقویت كنند.

سید هادی سید افقهی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی غرب آسیا در گفتگو با نما نیوز در خصوص هدف از بحران سازی در منطقه با استفاده از گروههای تکفیری- تروریستی، گفت: استکبار جهانی و آمریکا چهار هدف عمده از بحران سازی در منطقه را در سر می پرورانند، هدف اول تسلط بر ذخایر انرژی و ثروتهای کشورهای منطقه است.
وی ادامه داد: هدف دوم آمریکا اشراف بر مناطق استراتژیک خاورمیانه است. هدف سوم استکبار جهانی حفظ حیات رژیم غاصب صهیونیستی است و هدف چهارم کنترل، تغییر، مدیریت و نهایتا نابودی انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاومت ضد استکبار است.
کارشناس ارشد مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه چهار هدف ذکر شده تا زمانی که حکومتهای منطقه از استحکام برخوردارند، تحقق پیدا نمی کند، خاطر نشان کرد: لذا باید شاهد انهدام ارتش های منطقه و تضعیف توان باز دارندگی آنان باشیم، این اهداف باید در بسترهایی به اجرا در بیایند.
وی تصریح کرد: بسترها و زمینه های تحقق اهداف استکبار جهانی شامل پنج مورد است، یک تشدید اختلافات مذهبی یعنی جنگ سنی و شیعه، دوم تشدید اختلافات دینی، جنگ اسلام و مسیحیت، سوم تشدید اختلافات قومی و نژادی، چهار تشدید اختلافات فرقه ای، پنج تشدید و تحریک اختلافات مرزی، زمینی، آبی و همچنین تشدید اختلافات تاریخی بین کشورها و درون کشورها.
وی ادامه داد: برای تحقق هدف پنجم، هدف گذاری استکبار جهانی این است که ارتش و نیروهای مسلح شش کشور را متلاشی و دچار جنگ فرسایشی کند. یک ارتش عراق هدف است که بعد از صدام، ارتش تفکیک شد و ارتش را با داعش درگیر کرده اند.
سیدافقهی تصریح کرد: هدف بعدی ارتش لیبی بود که با سقوط معمر قذافی، در حال حاضر، لیبی هر قسمت آن، دست یک گروه تروریستی و جریان است. بعد سراغ سوریه آمدند و5 سال و نیم است که ارتش سوریه درگیر است.
سیدافقهی خاطر نشان کرد: ارتش عربستان به صورت مستقیم به ارتش یمن حمله کرده است. ارتش ترکیه در خاک عراق و سوریه مستقر شده است و درگیر است، از درون ارتش ترکیه با انجام کودتا ضربه خورد و همچنان یک زخم خون چکان است و درگیر کردهای استقلال طلب پ ک.ک است.
کارشناس ارشد مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه ارتش مصر که متاسفانه در صحرای سینا و در درون شهرها با تروریست ها درگیر است. تنها نیروی مسلحی که هنوز کسی جرات نکرده به آن نزدیک و درگیر شود، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و آن هم بدلیل فرماندهی بسیار هوشمندانه مقام معظم رهبری و اینکه توان بازدارندگی ایران با این کشورها قابل قیاس نیست.
وی در پایان گفت: در طرح خاورمیانه بزرگ هدف نهایی، تحلیل ارتش کشورهای منطقه، که توان این کشورها به تدریج تحلیل بروند و از طرف دیگر اسرائیل را به شدت تقویت کنند، کشورها که تجزیه شدند، دیگر ضربه زدن راحت می شود و با یک تلنگر حکومتها سرنگون می شوند.

۱۳۹۵/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...