نسخه چاپی

نامه دانشجویان بورسیه به رئیس مجلس

مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه در نامه‌ای به علی لاریجانی نكاتی را درباره پرونده بورسیه‌ها متذكر شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شوراس اسلامی نکاتی را درباره پرونده بورسیه‌ها متذکر شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید اخیرا گزارش کمیته تحقیق درباره فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان به تصویب کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیده است. این گزارش و حواشی آن فرصت مناسبی است که در مورد پرونده بورسیه‌ها که یکی از دامنه‌دارترین و به فرموده مقام معظم رهبری (حفظه الله)، یکی از غلط‌ترین کارهای سال‌های اخیر بوده است با شما سخن بگوییم.

این نامه می‌افزاید: تاکنون 3 کمیسیون یعنی دو کمیسیون آموزش مجالس نهم و دهم و کمیسیون اصل نود مجلس نهم، رای به حقانیت دعوی دانشجویان بورسیه داده و دولت را از ادامه ظلم به این دانشجویان مظلوم برحذر داشته‌اند. آیا از این آرا در کمیسیون‌ها و زمان‌های مختلف، نمی‌توان نتیجه گرفت که مسئولان در احقاق حقوق دانشجویان مظلوم بورسیه کوتاهی داشته‌اند که کمیسیون مربوطه هنوز ادامه ظلم را تایید کرده است؟ آیا نباید قطع قاطعانه ظلم و بی‌حرمتی دانشجویان بورسیه، در دستور کار سران قوا و مسئولان ارشد قضایی و نظارتی و اجرایی قرار گیرد؟

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: در ماجرای بورسیه‌ها عظمت و اقتدار مجلس شورای اسلامی نیز مورد هتک حرمت قرار گرفت و عده‌ای ستیزه‌جو با هیچ انگاری از شأن نظارتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی گمان می‌کنند که از مصونیت آهنین برخوردارند و استنکاف آنها به هیچ وجه مورد توبیخ قرار نمی‌گیرد.

در پایان این نامه آمده است: وظیفه مجلس شورای اسلامی این است که از شان و اقتدار خود و رای کمیسیون‌های تخصصی دفاع کند و با ارجاع گزارش‌های مربوطه به قوه قضائیه راه را برای مجازات عوامل ظلم به بورسیه‌ها هموار نماید. انشاءالله با دستورات و پیگیری‌های حضرتعالی و همکاران محترم شما در مجلس شورای اسلامی، اقتدار مجلس به مغرضان و سرکشان در برابر قانون نشان داده خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...