نسخه چاپی

پارچه نویسی در ایام خاص چقدر هزینه دارد؟

بنر نویسی رسمی است كه در چند سال اخیر در میان مردم برای احترام و خوش آمدگویی باب شده كه هزینه یك بنر سه متری خطی 15 هزار تومان و هزینه بنری چاپی سه متری 21 هزار تومان آب می خورد.

به گزارش نما به نقل از میزان، با توجه به اتمام ایام اربعین و رسیدن زمان بازگشت مسافرین از سفرهای زیارتی بازار بنر نویسی داغ‌تر از قبل می‌شود و در هر یک از خانه پر می‌شود از پارچه های دست نویس برای خوش آمد گویی و تبریک؛ در حالی که برای این دست نوشته ها حداقل باید 15 هزار تومان هزینه کرد.

علاوه بر این هزینه نوشتن هر متر در بنر های پارچه ای و دست نویس از متری 5 هزار تومان شروع و در بنرهای چاپی تا متری ده هزار تومان ادامه دارد و بسته به اندازه و متراژ با هم متفاوت است.

بنرهای چاپی چند سالی است که در کنار بنرهای خطی به وجود آمده و می‌توان گفت تقریبا جای بنرهای خطی را گرفته است و زیبایی بیشتری نسبت به بنرهای خطی دارند.

نکته قابل توجه آن است که بنرهای چاپی به زمان و زحمت کمتری نیاز درند و با دستگاه بر روی پارچه های بنر نویسی چاپ می‌شوند و تنها کافی است متن مربوط به بنر را وارد دستگاه کرده و بنر را بعد از نیم ساعت تحویل بگیرید این در حالی است که بنرهای خطی دست نویس در کنار زحمت فراوان برای نوشتن زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد ولی با این وجود به خاطر هزینه کمتر مردم ترجیح می‌دهند از این بنرهای قدیمی متری 5 هزار تومانی استفاده کنند.

پارچه نویسی در ایام خاص چقدر هزینه دارد؟

اما در این میان بنرهایی نیز هستند که دارای یک عکس چاپی ولی با دست نوشته هستند که قیمت این نوع بنر نیز نسبت به بنرهای خطی بالاتراست و قیمت هر متر از آن حدود 6 هزار تومان است.

حال با این اوصاف و با اتمام زمان سفرهای زیارتی شاهد افزایش تقاضا برای نوشتن این بنرها هستیم و روی دیوار هر خانه ای که مسافری داشته حداقل 2 و حداکثر 5 بنر وجود دارد که هزینه آن حداقل 100 هزار تومان می شود.

نکته قابل تامل آن است که این بنرها تنها برای چند روز در خانه‌ها نصب می‌شود و بعد از اتمام این زمان تمام این هزینه ها وارد سطل های زباله می‌شود و تنها سود آن به جیب بنر نویس‌ها می‌رود و این روند بنر نویسی چند سالی است که در میان مردم و جهت احترام به زائران باب شده و تنها هزینه اضافه ای برای خانواده‌‌ها دارد.

ولی در این ایام بنر نویسان بازار داغی نسبت به سایر ایام دارند و به گفته یکی از فعالین این صنف با توجه به لغو شدن سفر حجاج به خانه خدا بازار ما نیز بسیار راکد شد و تقریبا در سکوت کامل بود تا زمانی که خیل عظیمی از مردم برای سفر به کربلا اقدام کردند که بعد از چند روز شاهد داغ شدن بازار بودیم تا جایی که از هر خانواده‌ای حداقل چندین بنر سفارش داده می‌شود و بسیاری از زمان‌ها تا نیمه های شب سفارش قبول می‌کنیم و این بازار داغ تا یک هفته دیگر و زمان بازگشت تمامی مسافران ادامه دارد.

این بنر نویس در ادامه گفت: هزینه پارچه بنر و رنگ برای خود ما حدود 5 هزار تومان تمام می‌شود که حدودا 10 هزار تومان از این مبلغ سود است و در بنرهای چاپی نیز هزینه مربوط به یک بنر با عکس حدود 8 هزار تومان است و سود مربوط به این بنرها تقریبا 13 هزار تومان است.

۱۳۹۵/۹/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...