نسخه چاپی

حكم مرتضوی به وزیر كار ابلاغ شد

سخنگوی قوه قضائیه از خروج فائزه هاشمی در تاریخ 12 مرداد و بازگشت وی به كشور در بیست و هفتم همان ماه، ابلاغ حكم دیوان عدالت اداری درباره مرتضوی به وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و همچنین اجرای حكم مجازات عقرب سیاه در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در ادامه سی‌وچهارمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره سرنوشت پرونده صادق مرادی معروف به عقرب سیاه گفت: این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

وی ادامه داد: در تماسی که دادستان کشور داشت، عنوان کرد که به زودی حکم اعدام این فرد اجرا خواهد شد و در حال حاضر مراحل پیش از اجرای حکم و مقدمات آن در حال انجام است.

یکی از خبرنگاران از محسنی‌اژه‌ای پرسید که به تازگی خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی مصاحبه ای با یکی از نشریات مدعی شده که من گناهی مرتکب نشده و مدیرعامل بانک صادرات باید پاسخگوی تخلفات پرونده فساد 3 هزار میلیاردی باشد.

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: من چندین بار گفتم که اگر خاوری در ایران می‌ماند و از خودش دفاع می‌کرد، می‌توانست برخی از حرف‌ها را ثابت کند و پرده از بعضی حقایق پرونده بردارند اما این کار را نکرد و از کشور خارج شد و متأسفانه کشوری هم که به او پناه داده بود، حاضر به بازگرداندن او تاکنون نشده است.

وی تصریح کرد: هر چند برای خاوری کیفرخواست صادر شد و پرونده‌اش به دادگاه رفته است و دادگاه هم مطمئناً بررسی خواهد کرد.

وی درباره سرنوشت مدیرعامل سابق بانک صادرات نیز گفت: برای این فرد قرار مجرمیت از جانب بازپرس پرونده صادر شد اما این قرار از سوی نماینده دادستان نقض شد و به این ترتیب مقرر شد پرونده مجدداً مورد رسیدگی قرار گیرد و قرار مناسب صادر شود.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی‌اژه‌ای گفت: اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد این ظرفیت را داشت که در جهت بهبود روابط قضایی بین کشورها و همچنین تشکیل یک دادگاه بین‌المللی در مقابل دادگاه لاهه بحث شود، گفت: بله ما هم معتقد هستیم که این اجلاس ظرفیت بالایی برای انجام خیلی از کارها بین کشورها دارد.

وی افزود: هر چند متأسفانه این پیشنهاد بخصوص مطرح نشد اما در فرصتی که ایران ریاست این اجلاس را به عهده دارد، این ظرفیت همچنان باقی است که این پیشنهاد همچنان مطرح شده و پیگیری اجرای آن نیز انجام شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره سرنوشت 10 پرونده مهمی که از دولت در دستگاه قضایی وجود دارد، گفت: اینکه شما سؤال را کلی مطرح می‌کنید، مشکل ایجاد می‌شود و من نمی‌دانم شما کدام پرونده‌ها را مدنظر قرار دارید.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی‌اژه‌ای گفت: شنیده شده دادستانی تهران پرونده صادق مرادی معروف به عقرب سیاه را پس از تایید حکم در دیوان قاضی از قاضی پرونده گرفته و سرنوشت این پرونده مبهم است.

دادستان کل کشور گفت: این حرف شما صحت ندارد. من در ابتدای عرایضم گفتم حکم عقرب سیاه به زودی اجرا خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره ورود و خروج فائزه هاشمی از کشور گفت: خانم فائزه هاشمی در تاریخ 12 مرداد‌ از آنجا که ممنوع‌الخروج نبود، از کشور خارج شد و در تاریخ 25 مرداد نیز به کشور بازگشت.

وی همچنین درباره اینکه چرا دادستان تهران اخیراً نشست خبری با رسانه‌ها نداشته است و آیا ایشان ممنوع‌المصاحبه شده‌اند یا خیر؟ گفت: هیچ ممنوعیتی برای مصاحبه‌ دادستان تهران وجود ندارد. او هم بنا به مواردی که پیش آمده در حاشیه جلسات دادگاه یا مراسم تودیع و معارفه با خبرنگاران گفت‌وگو کرده و پاسخ سؤالات آنها را داده است.

یکی از خبرنگاران درباره اجرای حکم دیوان عدالت اداری درباره سعید مرتضوی پرسید که دادستان کل کشور گفت: حکم دیوان عدالت اداری به وزیر مربوطه ابلاغ شده اما اطلاع ندارم که وزیر اقدامی برای اجرای حکم انجام داده یا خیر.

۱۳۹۱/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...