نسخه چاپی

محاكمه متهمان توطئه ترور پادشاه سابق عربستان

دادگاه كیفری عربستان محاكمه دوباره گروهكی تروریستی وابسته به القاعده را كه به تلاش برای ترور پادشاه سابق عربستان متهم بودند، آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الریاض عربستان، دادگاه ویژه کیفری عربستان روز دوشنبه محاکمه دوباره چهار عضو یک گروهک تروریستی وابسته به تشکیلات القاعده را آغاز کرد. این چهار تن متهم به تلاش برای ترور عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان هستند.

جلسه مذکور با حضور بازپرس ویژه حمایت از حقوق بشر و آزادی‌ها در دستگاه مبارزه با تروریسم سازمان ملل برگزار شد.

طبق تحقیقات دو متهم ردیف اول و دوم توطئه ترور عبدالله بن عبدالعزیز طی عملیاتی انتحاری در سفر وی به منطقه القصیم برنامه ریزی کرده بودند و هدفشان بر هم زدن امنیت کشور و فراهم کردن شرایطی برای تسهیل تحرکات تروریستی خود در کشور بود.

طبق نتایج تحقیقات متهم ردیف اول در جذب اعضای گروه و انتقال آنها به پایگاه‌هایی در "لبنان" جهت آموزش برای استفاده از اسلحه دست داشت و همچنین به پناه دادن به برخی افراد تحت تعقیب، حمایت مالی از تروریسم، اقدامات تروریستی و نیز سفر به عراق جهت شرکت در درگیری‌های آن کشور متهم شد.

علاوه بر اینها دو متهم ردیف اول و دوم به جذب جوانان عربستانی جهت آموزش در پایگاه‌هایی در سودان، پناه‌ دادن به برخی افراد تحت تعقیب و اسکان دادن به فردی به نام الهالک خالد الصانع که دست به عملیاتی انتحاری زد و نیز حمایت مالی از تروریسم و اقدامات تروریستی متهم شدند.

اما متهم ردیف سوم از سوی دادستانی کل به ارتباط با دو عضو تحت تعقیب تشکیلات القاعده و مخفی کردن مساله خروج آنها از کشور جهت شرکت در درگیری‌ها در افغانستان، مکاتبه با یک فرد جهت تسهیل خروجش از کشور به مقصد عراق جهت شرکت در درگیری‌ها و تحسین و بزرگداشت اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده متهم شد.

متهم ردیف چهارم این پرونده نیز به ارتباط با یکی از چهره‌های تحت تعقیب لیست ۸۵ نفری و تاثیرپذیری از تفکرات و رویکردهای تکفیری وی و نیز کمک به برخی چهره‌های تحت تعقیب متهم شد.

دادستان کل عربستان در این جلسه خواستار محکومیت تمامی این متهمان طبق شرع و قانون، تعیین مجازات شدید برای آنها، مصادره مبلغی که متهم ردیف اول برای حمایت مالی از تروریست‌ها فراهم کرده بود و صدور حکم ممنوع الخروجی آنها شد.

۱۳۹۵/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...