نسخه چاپی

نظر علی مطهری درباره اجلاس تهران

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ حضور و صحبت‌های مقام معظم رهبری در اجلاس عدم تعهد و ملاقات‌هایی كه پس از آن با سران كشورها داشتند، كیفیت و تاثیر اجلاس تهران را افزایش داد.

به گزارش نما، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر من نطق مقام معظم رهبری در تک‌تک اعضا اثر گذاشت چراکه ایشان از موضع یک رهبر دینی با فطرت، وجدان و عقل آنها سخن گفتند.

وی با بیان اینکه مصاحبه‌هایی که برخی سران عدم تعهد بعد از اجلاس و حتی در کشور خود داشتند این امر را تایید می‌کند، گفت: اصل ورود رهبر انقلاب در برنامه این اجلاس، چه به صورت نطق و چه به صورت ملاقات‌هایی که پس از آن با سران کشورها داشتند، کیفیت و تاثیر این اجلاس را افزایش داد و کار لازم و حکیمانه‌ای بود و در واقع یک اغتنام فرصت بود.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به نظر من نقطه برجسته نطق رهبری، اشاره ایشان به نفاق موجود در سیاستمداران غربی یعنی آمریکا و همدستانش است که چگونه از نام‌های مقدس و مفاهیم شریف مانند حقوق بشر، دموکراسی، مبارزه با تروریسم و آزادی در جهت تامین منافع خود استفاده می‌کنند در حالی که عملا این مفاهیم را نقض می‌کنند.

مطهری افزود: این مسئله‌ای است که شهید مطهری نیز روی آن تاکید کرده و می‌گویند "اگر بخواهیم نامی برای عصر ما انتخاب کنیم، باید بگوییم عصر ما عصر نفاق است" و بعد به نفاقی که در سیاستمداران غربی وجود دارد، اشاره می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: نکته دیگر، تبعیض میان بشریت در نگاه سیاستمداران غربی است که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و فرمودند "در نگاه آنها بشریت به شهروندان درجه یک و دو و سه تقسیم می‌شوند. جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان و در آمریکا و غرب اروپا گران قیمت گذاری می‌شود".

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پایان با تاکید بر اینکه نطق رهبر انقلاب در این اجلاس، پرنکته و یک نطق تاریخی بود، گفت:‌ نکته مهم دیگر در نطق ایشان اشاره به انحصار تولید و فروش سوخت هسته‌ای توسط چند کشور غربی و همچنین تبیین بسیار خوب مسئله فلسطین و راه حل پیشنهادی ایران برای اعضای این اجلاس بود.

۱۳۹۱/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...