نسخه چاپی

مهدی محمدی در گفتگو با نما:

برجام یك الگوی شكست خورده است/ هدف دولت از اجرای برجام اعتماد سازی نسبت به آمریكا بود

عکس خبري -برجام يک الگوي شکست خورده است/ هدف دولت از اجراي برجام اعتماد سازي نسبت به آمريکا بود

دبیر سیاسی كیهان، گفت: پروژه برجام یك پروژه شكست خورده است. هدف اصلی كه در ذهن دولت بود، تولید اعتماد نسبت به آمریكا بود.

مهدی محمدی، دبیر سیاسی کیهان در گفتگو با نما نیوز در خصوص نامه 200 نفر از نمایندگان مجلس در تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای با وجود به شکست رسیدن برجام، گفت: تقدیر نمایندگان مجلس، ایرادی ندارد، اما وظیفه ای که قانون اساسی معین کرده و مردم از آنان انتظار دارند، نظارت بر دستگاه های اجرایی و مراقبت از حقوق مردم و کشور است.
وی ادامه داد: دستاوردی که از برجام روی دست ملت ایران مانده است، عایدی جز یک برنامه هسته ای فروپاشیده به اضافه تحریم های باقی مانده نیست و بدعهدی های پیاپی آمریکا، مثل نمکی است که بر این زخم پاشیده می شود. اگر از این منظر به برجام نگاه کنید، موضوعی برای تقدیر نمی یابید.
وی تصریح کرد: آمریکا سعی کرد مدل تحریم ها را علیه کشورهای دیگر پیاده کند و این کار را هم انجام داد و امروز آمریکا برای حل و فصل بقیه مسائلش با ایران می خواهد همچنان از ابزار تحریم استفاده کند و به استفاده قدرتمندانه تر از این ابزار رو خواهند آورد و مقصر اصلی این روند کسانی هستند که نتیجه بخش بودن گزینه تحریم را برای آمریکایی ها مسجل کردند.
دبیر سیاسی کیهان در پاسخ سوالی مبنی بر ارتباط پشت پرده تقدیر نمایندگان با انتخابات آتی، تصریح کرد: مجموعه ای از فضای سیاسی کشور، منجر به این رفتارها می شود و الا نمایندگان محترم لابد خودشان هم می دانند که پروژه برجام یک پروژه شکست خورده است. برجام فاقد کارنامه است. تجربه برجام هم تجربه ای است که با اهدافی که در ذهن تولیدکنند گان برجام بود، فاصله فراوانی دارد، هدف اصلی که در ذهن دولت بود، تولید اعتماد نسبت به آمریکا بود.
وی با اشاره به اینکه تجربه برجام برای ملت ایران که خود را در نظر سنجی ها نشان داده است، کاهش شدید اعتماد به آمریکا بود و خاطر نشان کرد: اشخاصی، تلاش می کنند که اسم برجام را زنده نگه دارند به علت که دولت اساسا در انتخابات آینده دست آویزی دیگری ندارد، لذا این موضوع به مسئله انتخابات و بی کارنامه بودن دولت روحانی به شدت مرتبط است.
دبیر سیاسی کیهان در پاسخ سوالی مبنی بر دلیل عدم پرسش نمایندگان از تیم مذاکر کننده در خصوص بدعهدی های طرف آمریکایی و غربی، تاکید کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم از مجلس همین است که در ازای تعطیل کردن برنامه هسته ای دقیقا چه چیز عاید ملت ایران شد و چرا رژیم تحریم ها برقرار است و روز به روز تقویت هم می شود.
وی در پایان گفت: اگر مجلس به دفاع غیر منطقی از برجام ادامه بدهد و وظیفه خود را در مقابل ملت انجام ندهد، همزمان با بی اعتبار شدن برجام، نهادهای مدافع برجام، من جمله مجلس فعلی هم به تدریج بی اعتبار خواهند شد و این اعتبار دیگر قابل باز سازی نخواهد بود.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...