نسخه چاپی

آمریكا هم پیمان همیشگی را تنها گذاشت

امروز در رسانه های عربی تناقض و اختلاف شدید در مواضع مقامات صهیونیستی درباره ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه المنار فلسطین در این باره اعلام کرد: اخیرا برخی نتانیاهو را به از دست دادن تمرکز متهم کرده اند.
آمریکا همپیمان همیشگی را تنها گذاشت

به گزارش نما به نقل از مهر، امروز رسانه های صهیونیستی اخباری را به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید منتشر کردند که به منزله تیر خلاص به خواسته های جنگ طلبانه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "ایهود باراک" وزیر جنگش به شمار می رود.

صبح امروز روزنامه یدیعوت آحارونوت در صفحه نخست خود در گزارشی نوشت : ایالات متحده آمریکا با ارسال نامه ای محرمانه به ایران اطلاع داده که حمله اسرائیل علیه این کشور را تایید نمی کند و به آن نخواهد پیوست.

به گزارش فلسطین الیوم ، این روزنامه در ادامه به نقل از مقامات بلندپایه در کاخ سفید نوشت : این نامه از طریق دو کشور اروپایی که کانال ارتباطی واشنگتن و تهران در زمانهای اضطراری هستند، ارسال شده است.

بر این اساس، آمریکا تاکید کرده که در حمله اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهد کرد و پیش بینی می کند در مقابل ایران از حمله به اهداف و مراکز استراتژیک آمریکا شامل رزمناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس خودداری کند.

بنابر این گزارش، این پیام محرمانه و اظهارات اخیر ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره که آمریکا دخالتی در حمله اسرائیل به اهداف ایرانی نمی کند، بیانگر عمق اختلاف و میزان تنشهای شدید ایجاد شده در روابط تل آویو و کاخ سفید است. منابع سیاسی اسرائیلی اعلام کردند: دولت اوباما حتی طی روزهای اخیر در تلاش است تصمیم گیرندگان درباره حمله یکجانبه به ایران را از نتایج مخرب آن آگاه کند.

موضع مهم دیگر از سوی "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام شد که در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو بر لزوم حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران تاکید کرد.

به گزارش الحیات ، "جی کارنی" در یک کنفرانس خبری اظهار داشت : اوباما به سیاستی که باعث فشارهای شدید علیه تهران شده، پایبند است.

وی با تکرار مواضع نخ نما شده در این باره که تمام گزینه ها در تعامل با ایران روی میز قرار دارد، افزود: البته باب دیپلماسی با ایران همچنان باز است و بهترین راه برای منع ایران از دستیابی به تسلیحات هسته ای، از طریق راههای دیپلماتیک است، اما این باب دیپلماسی همیشه باز نمی ماند و ما این مسئله را توضیح داده ایم.

850244_orig.jpg


روزنامه المنار چاپ فلسطین نیز امروز در گزارشی در این باره نوشت : ضعف نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نگرانی وی از فروپاشی ائتلافش با برگزاری انتخابات زودهنگام به علاوه شرایط بحرانی اقتصادی اسرائیل، نتانیاهو را بر آن داشته که چالشهای امنیتی را به عنوان راه فرار از فشارها انتخاب کند.

البته این در حالی است که در میان سران اسرائیلی نیز طوفانی از مواضع متناقض درباره حمله به ایران وجود دارد که آخرین آنها به انتقادات شدید قاضی وینوگراد و شائول موفاز از نتانیاهو مربوط است.

"لوران فابیوس" وزیرخارجه فرانسه نیز در اظهاراتی خطاب به نتانیاهو، تاکید کرد: هر گونه حمله به ایران، به ضرر اسرائیل تمام خواهد شد.

تمرد نظامیان صهیونیست از دستورات

پایگاه خبری النشره نیز امروز در گزارشی به نقل از رسانه های صهیونیستی اعلام کرد: 8 نفر از نظامیان اسرائیلی از پذیرش دستورات فرماندهی خود در زمینه تعمیر یک دستگاه تانک مرکاوا نپذیرفته اند.

گفته می شود این نظامیان صهیونیست طی ماههای اخیر در پایگاه نظامی خود کمبود شدید غذا داشته اند و در نتیجه آن نیز با وجود ارسال نامه های متعدد توجهی به خواسته هایشان نشده است.

بنابر این گزارش، گروه تعمیرات تانکهای مرکاوا اعلام کرده اند تا زمانی که غذاهایی که شایسته انسانها است، به آنها ارائه نشود مجددا شروع به کار نمی کنند.

این تنها جزئی از مشکلات عدیده داخلی رژیم صهیونیستی است که نتانیاهو در نظر دارد با مطرح کردن تهدیدهای احتمالی از سوی ایران، تمام معضلات اقتصادی، نظامی و اجتماعی را تحت پوشش قرار دهد.

"ناجی البستانی" تحلیلگر لبنانی نیز امروز در مقاله ای با برشمردن تفاوتهای حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای عراق در سال 1981 و حمله احتمالی تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران، تاکید کرد: عملی شدن این اقدام علیه ایران با توجه به پیچیدگیهای خاص آن دور از ذهن است، اما در صورتی که فرض را بر اجرای عملیات بگیریم پاسخ احتمالی ایران به این گونه حملاتی چند جانبه و بسیار آزار دهنده خواهد بود که می تواند سرنوشت کل منطقه و جهان را تغییر دهد.

علت تیرگی روابط برلین و تل آویو

روزنامه الحیات امروز در گزارشی نوشت : محافل سیاسی اسرائیلی معتقدند قرارداد ساخت زیردریایی از سوی آلمان برای مصر تاکیدی بر تحول دراماتیک و تیرگی روابط تل آویو و برلین است.

850243_orig.jpg


در بخش دیگری از این گزارش آمده است : اصلی ترین نقطه اختلافات و تنشهای آلمان و اسرائیل به موضوع هسته ای ایران بازمی گردد که طی آن برلین با حمله به تاسیسات هسته ای ایران مخالف است.

خاطرنشان می شود مقامات آلمانی اخیرا از ساخت دو فروند زیردریایی پیشرفته نوع 209 برای مصر خبر داده اند.

۱۳۹۱/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...