نسخه چاپی

حل مشكل كمبود قیر در راه مجلس

عضو كمیسیون عمران مجلس از پیشنهاد وزارت مسكن و شهرسازی برای حل مشكل قیر خبرداد و گفت: به دلیل اینكه در چند ماه گذشته شاهد كمبود قیر در كشور بوده‌ایم وزارت مسكن و شهرسازی برای حل این مشكل پیشنهادی را آماده كرده است كه بعد از تعطیلات مجلس به كمیسیون عمران ارایه خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، محمد ابراهیم محبی درباره سیاست مسکن مهر وتاثیر آن برقیمت فروش واجاره افزود: سیاست ساخت مسکن مهر سیاست موفقی است و اگر مسکن مهر ساخته نمی‌شد اوضاع بازار مسکن درشرایط کنونی به مراتب بد‌تر از این بود.

نماینده مردم سنقردر مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ساخت مسکن مهرگرچه اوضاع بازار مسکن را تا حدودی سرو سامان داد اما این به معنای بدون ایراد بودن این طرح نیست.

محبی افزود: این طرح دربرخی استان‌ها به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها موفق عمل نشد اما دربرخی استانهای دیگر صددرصد اجرا شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: بهتر است دولت برای جلوگیری از احتکار مسکن از اهرم‌های تشویقی استفاده کند چرا که اهرم‌های تنبیهی و تعزیراتی دراین بازار کارساز نیست.

نماینده مردم سنقردرمجلس‌ اظهار داشت: برای تشویق مالکین مسکن به اجاره و فروش واحدهای مسکونی بهتر است کار فرهنگی و تبلیغاتی شودتا مردم فهیم و دانا داوطلبانه به فروش و اجاره مسکن اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکل مسکن جوانان تصریح کرد: نقش اصلی تنظیم بازار مسکن برعهده وزارت راه و شهرسازی است وبا استفاده از سازو کارهای مناسب می‌تواند مالکین را به فروش و اجاره مسکن تشویق کند.

محبی درباره اجرای کد رهگیری در بنگاههای معاملات ملکی افزود: کد رهگیری منجر به افزایش اعتماد مردم به معاملات مسکن می‌شود واز فروش زمین و مسکن به چند نفر جلوگیری می‌کند وباید زود‌تر از این راه اندازی می‌شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این سیستم باید به تمام بنگاه‌ها تعمیم داده شود گفت: شاید برخی سواستفاده گر بخواهند مانع اجرای سیاست کد رهگیری شوند و بخواهند سیستم را دوباره به سمت کاغذ بازی ببرند.

۱۳۹۱/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...