نسخه چاپی

واكنش مركل به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

صدر اعظم آلمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را نقطه عطف دشواری برای این اتحادیه دانسته و درباره افزایش پوپولیسم و افراط گرایی در سیاست هشدار داد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" نوشت: "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در چارچوب بحث های عمومی در پارلمان این کشور امروز قبل از ظهر به موضوعاتی از قبیل سیاست پناهندگی، مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و فرصت ها و خطرات دیجیتالی شدن پرداخت.

وی افزود: آلمان با وجود انتقادات زیادی که همچنان به آن وارد است در شرایط خوبی قرار دارد. وضعیت مردم آلمان هرگز تا این اندازه خوب نبوده است. برای اینکه اوضاع این گونه باقی بماند آلمان باید از فرصت های دیجیتالی شدن بهتر استفاده کند. ما تا کنون پیشرفت های خوبی در زمینه صنعت به دست آورده و به این ترتیب در دنیا پیشرو هستیم. البته همزمان آلمان در زمینه هوش مصنوعی عقب مانده است.

وی بزرگترین موفقیت های دولت خود را در زمینه حفاظت از آب و هوا، ادغام پناهندگان و بیمه مراقبت دانست.

مرکل همچنین یک چالش مهم سیاست اروپایی در آینده را خاتمه دادن به مرگ جمعی پناهندگان در دریای مدیترانه عنوان کرده و گفت: قراردادهای بین المللی در این راستا ضرورت دارد. همزمان این مسئله مهم است که آن هایی که در آلمان حق پناهندگی یا دریافت حمایت های سوبسیدی را ندارند به کشورهای خود بازگردانده شوند.

مرکل همچنین مسئله مهاجرت را از مسائل مهم در دوران ریاست آینده آلمان بر تشکل جی بیست دانسته و گفت: آلمان در این راستا تمرکز ویژه ای بر آفریقا دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین به مسئله ترکیه پرداخته و با نگاهی به اتفاقات اخیر در این کشور از تحولات نگران کننده خبر داده و در عین حال بر لزوم همکاری با این کشور تاکید کرد.

وی این انتقاد آنکارا مبنی بر اینکه آلمان یک مکان بازگشت امن برای تروریست های حزب ممنوعه پ ک ک است را رد کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین اشاره ای به اختلافات با روسیه داشته و به دولت بشار اسد انتقاد وارد کرده وضعیت در سوریه را هر روز در سایه اقدامات این رژیم آکنده از تشویش و نگرانی دانست و در این باره ابراز تاسف کرد که روسیه از بشار اسد حمایت می کند.

مرکل همچنین درباره تاثیرات پیام های تحریف شده و نفرت انگیز در اینترنت بر افکار عمومی در آلمان هشدار داد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را نقطه عطفی سخت در اتحادیه اروپا ارزیابی کرده و گفت: ما باید این سوال را مطرح کنیم که چه چیزهایی هستند که نه تنها در انگلیس مردم را از اتحادیه اروپا بیگانه کرده اند. به طور خاص اروپا نیاز به تقویت اعتبار خود دارد. اتحادیه اروپا اغلب به وعده ها و امیدهایی که به شهروندان می دهد عمل نمی کند. از این رو این مهم است که اتحادیه اروپا به وعده های رفاهی خود عمل کند.

صدر اعظم آلمان به محدودیت های آلمان در حل بحران های بین المللی اشاره کرده و گفت: ما نمی توانیم به گرسنگی در دنیا خاتمه دهیم. ما نمی توانیم به سادگی راه حلی برای همه 65 میلیون پناهنده در دنیا پیدا کنیم.

مرکل تصریح کرد که باز بودن بیشتر ازسیاست اخراج و بازدارندگی امنیت می آورد.

وی همچنین در این باره ابراز ناخرسندی کرد که رئیس جمهور آینده آمریکا می خواهد قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به تی تی آی پی را لغو کند. وی در این باره گفت: من نمی دانم که چه کسی از این مسئله سود خواهد برد.

مرکل بر لزوم همکاری برای غلبه بر چالش های زیست محیطی و مسئله مهاجرت تاکید کرده و همچنین بر لزوم گسترش مشارکت آلمان در ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد.

مرکل همچنین شدیدا درباره پوپولیسم هشدار داده و گفت: پوپولیسم و افراط گرایی در سیاست افزایش می یابد.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...