نسخه چاپی

تكمیل زیرساختهای شهری در شمال شرق تهران

شهردار منطقه 4 گفت: در نیمه دوم سال 91 ضمن تكمیل زیرساختها و بهره برداری از فاز یك مجموعه تفریحی و گردشگری باغ پرندگان در جنگل لویزان، تحولات مهم عمرانی در شمال شرق تهران شكل خواهد گرفت.

به گزارش نمابه نقل از مهر، دکتر حسن کریمیان تصریح کرد: در سالهای اخیر مدیریت شهری تلاش کرده تا فاصله امکانات و شکافهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن در شمال و جنوب تهران را به حداقل ممکن برساند. تلاشی که البته در شرق تهران نیز سرعت گرفته تا در چشم انداز توسعه پایتخت میان غرب و شرق هم فاصله و شکافی باقی نماند. کمبود معابر بزرگراهی و شریانی در شرق تهران در مقایسه با میزان برخورداری مناطق غربی پایتخت از این قبیل امکانات، تفاوت عمده ای است که البته به سرعت در حال رنگ باختن است.

وی افزود: محرومیت و عدم توسعه یافتگی نسبی همانند آنچه در جنوب تهران می گذرد، پدیده دیرپایی نخواهد بود. به طور مثال تا پایان سال جاری بزرگراه شهید زین الدین به طول تقریبی 6 کیلومتر دیگر به مسیر توسعه خود ادامه می دهد. بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید بابایی می پیوندد و تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید بابایی با جاده تلو به بهره برداری می رسد.

کریمیان ادامه داد: تکمیل بزرگراه 12 کیلومتری شهید زین الدین حدفاصل بزرگراه امام علی(ع) تا تقاطع غیر همسطح حاج احمد متوسلیان(سه را آزمایش)، اتمام عملیات اجرایی یک محور شمالی- جنوبی 7 کیلومتری امام علی(ع) و زیر بار رفتن یک تقاطع گره گشا با مجموعه دسترسیهای مورد نیاز در هر منطقه شهری که اتفاق بیفتد، چهره این منطقه را قطعاً دگرگون می سازد.

وی گفت: علاوه بر تکمیل شبکه های وسیع بزرگراهی و معابر اصلی، تحولات مثبت دیگری هم در بخش تفریحی و گردشگری مانند باغ پرندگان در این منطقه در حال رخ دادن است. واقعیت آن است که پروژه های عمرانی تنها به بزرگراهها و تقاطعهای غیر همسطح محدود نمی شود بلکه باید زیرساختهای دیگری نیز فراهم کرد تا کیفیت زندگی شهروندان در شمال شرق و شرق تهران از آنچه هست، بهتر شود.

شهردار منطقه 4 ضافه کرد: بخش عمده ای از این زیرساختهای عمرانی، شبکه جع آوری و هدایت آبهای سطحی است. خوشبختانه امسال بخش عمده ای از پروژه های در دست اجراس شرکت خاکریز آب در محدوده منطقه 4 شهرداری تهران به بهره برداری می رسند. به موازات این تلاش، معاونت فنی و عمرانی منطقه نیز وارد عمل شده و توانسته در سال جاری 5/3 کیلومتر از شبکه مورد نیاز را بر اساس طرحهای تهیه شده در این زمینه زیر بار ببرد.

به گفته شهردار منطقه 4، به نظر می رسد سال 1391 در حالی سال تحولات مهم عمرانی در محدوده شرق تهران تلقی می شود که حتی شبکه انهار و کانالهای اصلی این منطقه نیز عملکرد بهتری نسبت به گذشته خواهند داشت. از این رو پیش بینی می شود میزان آبگرفتگیها و گرفتاریهای شهروندان در فصول بارش باران به میزان قابل توجهی کاهش یابد و ساکنان منطقه شاهد بهبود عملکرد این زیر ساخت های مهم در محل زندگی خود باشند.

۱۳۹۱/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...