نسخه چاپی

بورس خودرویی ها در دست انداز

در هفته جاری چهار گروه پارس خودرو، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل با سیر منفی مورد معامله قرار گرفتند كه در این میان معامله سه گروه دیگر چون ایران خودرو، زامیاد، گروه بهمن متوقف شده است.

به گزارش نما به نقل از میزان، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی از نوسان 3 گروه معامله شده و توقف 4 گروه خودرویی‌ها در بازار سرمایه است.

*سایپا ( خساپا)

سهام گروه خودرو‌سازی سایپا برای یک ماه متوقف بوده است و درصد تغییر قیمت سهام این گروه در بازار در پایان دو هفته گذشته با کاهش 1.07 درصدی روبرو بوده است.

//////////

*ایران خودرو (خودرو)

ایران خودرو در ابتدای هفته یک هزار و 531 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 404 سهم رسیده است و حجم 10 میلیون 567 سهم در ابتدای هفته با رشد به 12 میلیون و 355 سهم رسیده است.

در ابتدای هفته این سهم با ریزش 1.54 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 1.2 درصد رسیده است.

//////////

*زامیاد (خزامیا)

گروه زامیاد در ابتدای هفته تعداد یک هزار و 835 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در انتهای هفته به یک هزار و 493 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 29 میلیون و 22 سهم به 17 میلیون و 682 سهم در پایان هفته کاهش داشته است.

در ابتدای هفته این سهم 0.88 درصد کاهش داشته و در پایان هفته با ادامه روند منفی به کاهش 0.98 درصدی تبدیل رسیده است.

//////////

*پارس خودرو (خپارس)

گروه سهام پارس خودرو در هفته گذشته مورد معامله قرار نگرفت و در انتهای هفته گذشته 2.79 درصد کاهش را تجربه کرده است.

//////////

*سایپا دیزل (خکاوه)

گروه سهام سایپا دیزل نیز برای هفته سوم معامله نشده و آمار معاملات تا پایان سه هفته گذشته 0.16 درصد صعودی بوده است.
به گفته کارشناسان سهام گروه سایپا هنوز شفاف سازی نشده و توقف نماد این گروه همچنان تا زمان تکمیل و افشای اطلاعات ادامه دارد.

//////////

*گروه بهمن (خبهمن)

گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 239 نوبت معاملاتی داشته که این رقم در انتهای هفته به 192 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 2 میلیون و 473 سهم به یک میلیون و 364 سهم در پایان هفته کاهش داشته است.

در ابتدای هفته این سهم 0.38 درصد کاهش داشته و در پایان هفته با ادامه روند منفی به کاهش 0.58 درصدی تبدیل رسیده است.

//////////

*ایران خودرو دیزل(خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل طی یک ماه اخیر معامله نشده و معاملات مربوط به سه هفته گذشته این گروه با روند مثبت 0.75 درصدی روبرو بوده است.

//////////

گزارش میزان حاکی از این است که توقف نماد گروه سایپا، سایپا دیزل و پارس خودرو و ایران خودرو دیزل و روند منفی ایران خودرو، زامیاد، گروه بهمن است که این روند منفی در بازار سرمایه از هفته گذشته و تبعات انتخابات آمریکا ادامه دارد و سهامداران با احتیاط بیشتری اقدام به معامله می‌کنند.

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...