نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی در گفتگو با نما:

ترس BBC از وحدت مسلمانان در راهپیمایی اربعین

عکس خبري -ترس BBC از وحدت مسلمانان در راهپيمايي اربعين

كارشناس مذهبی، گفت: بی بی سی از برگزاری اربعین احساس خطر می كند، مواضع غیر اصولی، دروغین و ساختگی را اتخاذ می كند تا بتوانند در بین مسلمانان ایجاد تفرقه كند.


حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با نما نیوز در خصوص دشمنی با مراسم اربعین در شبکه های بیگانه، گفت: بسیاری از شبکه های بیگانه در تحلیل جنبش اربعین مانده اند و بهت زده هستند و بهت و تحیر خود را با تحلیل های نادرست و غیر واقعی نشان می دهند.
وی ادامه داد: البته میزان تاثیر قیام و نهضت عاشورا را می دانند، ولی گمان نمی کردند، نهضتی که 14 قرن پیش توسط امامت معصوم شیعی، طراحی شده است، اینقدر کار ساز باشد و در جهت انسجام آحاد شیعی موثر باشد، متحیرند و برای همین سعی می کنند، مدیریت اربعین را با مدیریت حج، و ایران را با حکومت غاصب عربستان مقایسه کنند، در حالی که وجه قیاسی وجود ندارد و حق با باطل قابل قیاس نیست و یک شیطنتی هم می خواهند بکنند که اربعین در مقابل حج است، در حالی که اربعین وجه تکاملی حج هست.
ادیب یزدی تاکید کرد: دشمن بجهت شیطنت و ایجاد دوئیت در بین مسلمانان، می خواهد حج را در مقابل کربلا و زیارت اربعین قرار دهد، در حالی که مردم ما شیفته حرمین شریفین هستند و تقابلی وجود ندارد.
کارشناس مذهبی رادیو بی بی سی را نفهم دانست و خاطر نشان کرد: جرات نمی کند در ماهیت اربعین ورود پیدا کند، زیارت اربعین بزرگترین همایش تاریخ بشریت است و یقین کنید این همایش سال به سال گسترده تر خواهد شد، اگر مشکل ورود به کشور برادر عراق را در سالهای آتی حل کنیم، خیابانهای عراق سیاهی می زند از شدت شیعیان دنیا، مسلمانان و حتی غیر مسلمانان..
کارشناس مذهبی شیطنت اخیر بی بی سی از انتشار مطلبی مبنی بر اینکه ایران، عراق را خیاط خلوت خود کرده است، خاطر نشان کرد: فلسفه تشکیل شبکه بی بی سی ایجاد تفرقه در بین امت واحده اسلامی است، نمی توانیم توقع داشته باشیم که در جهت وحدت گام بردارد، زاییده استعمار پیر کثیفی است که حیاتش بر مبنای تفرقه بین مسلمین قرار دارد.
ادیب یزدی با بیان اینکه از دشمن که نمی توان توقع تعریف داشت، تاکید کرد: بدیهی است که می خواهد عراقی ها را علیه ایران و ایرانی ها را علیه عراق بشوراند.
کارشناس مذهبی علت دشمنی با برگزاری مراسم اربعین را وحشت دشمن دانست و ادامه داد: می دانند اگر آحاد مسلمانان در کنار هم قرار بگیرند و استکبار هیچ بهانه ای در منطقه برای دخالت در امور مسلمین نخواهد داشت و اربعین این پتانسیل و انرژی را دارد.
وی در پایان گفت: اگر این انرژی از ناحیه اربعین در میان مسلمانان منتشر شود، مسلمانان به اوج عزت و عظمتی که آرزوی امام بزرگوار(ره) و رهبر عالیقدر ما است، خواهند رسید و چون بی بی سی احساس خطر می کند، مواضع غیر اصولی، دروغین و ساختگی را اتخاذ می کند تا بتوانند در بین مسلمانان ایجاد تفرقه کند.

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...