نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج رسانه در گفتگو با نما:

كسانی كه مردم را وسیله تجارت می دانند مخالف تفكر بسیجی هستند

عکس خبري -قيام مختار يک قيام بسيجي بود

رئیس سازمان بسیج رسانه، گفت: تا كلمه الله است، بسیج وجود دارد، قیام مختار یك قیام بسیجی بود و اصولا پیامبر(ص) یك حركت بسیجی انجام داد.

مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه در گفتگو با خبرنگار نما نیوز در خصوص سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: هدف حضرت امام(ره) از تشکیل بسیج، بر ایجاد وحدت رویه و تقویت وحدت کلمه که در واقع همان توحید باشد، قرار داشت و به نظر می رسد تشکیل بسیج توانسته است، بسیاری از مشکلات کشور را در داخل با متحد کردن مردم برطرف کند.
وی بسیج را دارای کارکرد چندگانه دانست و تاکید کرد: نام بسیج عجین با سلاح نیست، سلاح بسیج کار، تلاش و همت است. البته چون در شرایط دفاع مقدس کشور نیازمند حرکت های نظامی بود، نام بسیج این گونه در ذهن ها تداعی شد اما اساسا انقلاب با بسیج مردمی شکل گرفت، امام(ره) بسیج را در سال 1342 تشکیل داد، اما نام بسیج بعدها تحت عنوان یک نیروی مقاومت شکل گرفت.
رئیس سازمان بسیج رسانه نهادینه کردن فرهنگ بسیجی را در کشور، محفوظ نگه داشتن بسیج از آفت تحجر دانست و ادامه داد: باید بسیج را از وابستگی تشکیلاتی محفوظ بداریم و بهترین راه نهادینه کردن فرهنگ بسیج، تقویت باورهای دینی مردم، تقویت حس نوع دوستی و همگرایی در حوزه های مختلف است.
رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه برخی مسئولین تفکر بسیجی ندارند، چون بسیج مقابل منافع شان است، می خواهند به ثروت های باد آورده دست پیدا کنند.
وی تاکید کرد: وقتی کسانی را داریم که بعد از35 مسئولیت در بعد از انقلاب، ثروتشان به بالای 1000میلیارد تومان می رسد، نمی توانند با تفکر بسیج عجین شوند، بسیج وقتی کار و حکومت می کند، تجارت نمی کند، بعضی از زعمای کشور چون تاجرند، مردم و کشور را وسیله ای برای تجارت خودشان می دانند، لذا تفکر بسیجی را دوست ندارند. و عملکرد منفی برخی مسئولین بسیج را تخریب نخواهد کرد، اتفاقا باعث تقویت بسیج می شود.
بصیری در خصوص آینده بسیج، گفت: تا کلمه الله است، بسیج وجود دارد، ممکن است شکل و سازمان دهی آن در دوره های مختلف متفاوت شود. قیام مختار یک قیام بسیجی بود و اصولا پیامبر(ص) یک حرکت بسیجی انجام داد و مردم را حول کلمه الله بسیج کرد. آینده بسیج قطعا روشن و درخشان خواهد بود. این را با ایمان، اطلاعات، داده ها و با تحلیل های سیاسی روز می گویم.
وی در پایان گفت: مطمئن باشید دنیا این الگو را استفاده خواهد کرد و همانطور که استفاده می کند و نتیجه اش را در بسیاری از کشورها می بینیم. بسیج با یکسان کردن آرا و افکار مردم و با کار بی ریا و بی توقع می تواند کشور را نجات دهد، امروز اردوهای جهادی و حرکت های جهادی در حوزه های مختلف همانند سازندگی در حوزه های ساخت و ساز، اقتصادی، کشاورزی و کار و تلاش، همه اینها نشان دهنده این است که بسیج مورد توجه مردم است. محبوبیت بسیج طی سالهای گذشته، طبق نظر سنجی علمی بسیار وسیع، در صدر بعضی از دستگاه ها قرار دارد و همچنان رو به افزایش است و کاهش نداشته است.

۱۳۹۵/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...