نسخه چاپی

تهران فردا ۵ درجه زیر صفر

از امروز تا شنبه هفته آینده، بارش در مناطق كوهستانی و سردسیر استان‌های كرمان و فارس به شكل برف خواهد بود، بارش‌ها روز جمعه در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان و نیمه مركزی و غربی كرمان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ماندگاری هوای سرد تا 2 روز آینده در نیمه شمالی کشور خصوصاً شمال شرق، دامنه‌های البرز و سواحل خزر را نشان می‌دهد.

بارش برف، امروز در استان‌های حاشیه دریای خزر و برخی مناطق دامنه‌های البرز مرکزی و شمال شرق کشور ادامه دارد، روز جمعه نیز در سواحل شرقی خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در 2 روز آینده در جنوب، شرق و بخش‌هایی از زاگرس جنوبی و جنوب شرق کشور رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در بخش‌های سردسیر این نواحی بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ امروز بارش‌ها در بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان و روز جمعه در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان، نیمه مرکزی و غربی کرمان و نیمه جنوبی فارس شدت بیشتری خواهد داشت.

روز شنبه از ناپایداری‌ها در شرق و جنوب شرق کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها در جنوب، زاگرس جنوبی و بخش‌های از جنوب غرب و زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

امروز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به ویژه استان هرمزگان، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و برای نواحی غرب و جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در 3 روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود و از روز شنبه از شدت سرمای هوا در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود.

با بارش باران‌ و وزش باد، احتمال آبگرفتگی معابر ‌امروز در استان‌های فارس، کرمان و بوشهر، فردا جمعه 95/09/05 در استان‌های کرمان، فارس، جنوب بوشهر، و روز شنبه 95/09/06 در استا‌‌ن‌های فارس، نیمه شمالی کرمان و جنوب بوشهر، پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز شنبه هفته آینده بارش درمناطق کوهستانی و سردسیر کرمان و فارس به شکل برف خواهد بود؛ همچنین با توجه به تداوم استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته بر روی کشور، امروز بارش برف در گیلان، گلستان و به ویژه در مازندران و بخش‌هایی از تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی ادامه خواهد یافت.

در دو رور آینده در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

‌با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر به‌دلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف و رخداد مه، توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

آسمان تهران طی روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 1 درجه و 5- درجه خواهد بود همچنین امشب دمای هوای تهران تا 8 درجه زیر صفر نیز کاهش می‌یابد.

روز آینده بجنورد با کمینه دمای 13 درجه زیر صفر و پس از آن همدان با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس و بوشهر با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر، گرمترین شهرهای کشور خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 27 مهرماه امسال 12.7 میلی‌متر ثبت شد که بارش امسال 19.9 درصد بارش سال گذشته است.

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...