نسخه چاپی

تصرف پایگاه شطیب توسط ارتش یمن

ارتش یمن در ادامه پیشروی‌های خود در داخل خاك عربستان توانست كنترل پایگاه تازه تاسیس شطیب در ۸۴۴ كیلومتری پایتخت عربستان را در اختیار بگیرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر المسیره یمن، بنا بر گزارش‌ها، نیروهای یمنی کنترل یک پایگاه سعودی را در منطقه‌ای در جنوب غرب عربستان در اختیار گرفته‌اند.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد یمنی‌ها کنترل پایگاه تازه تأسیس شطیب را که در فاصلۀ حدوداً 844 کیلومتری ریاض، پایتخت عربستان سعودی، قرار دارد روز پنج‌شنبه در اختیار گرفتند.

بر اساس این گزارش، طی درگیری‌های شدید میان مبارزان یمنی و نظامیان سعوودی، ده‌ها نفر از سربازان عربستان کشته یا زخمی شدند.

گفته می‌شود شماری از سربازان سعودی نیز تجهیزات و مهمات خود را رها کرده و از این پایگاه گریخته‌اند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش می‌کنند سربازان سعودی را از نقاط راهبردی مشرف به شهر نجران بیرون برانند.

این در حالی است که شماری از عناصر وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، چهارشنبه در منطقۀ میدی در استان حجه واقع در شمال غرب این کشور عربی فقیر به هلاکت رسیدند.

عربستان از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی و تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است. انصارالله مناطق مهمی از یمن ازجمله صنعا را در اختیار دارد.

در این جنگ تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته‌شده‌اند.

عربستان در طول ماه‌ها حملات هوایی، به‌دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناهجویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...