نسخه چاپی

قطع گاز تمامی صنایع بهشهر

فرماندار بهشهر گفت: اكنون به‎دلیل سرمای شدید در آستانه خط قرمز مصرف گاز هستیم و احتمال دارد به واحدهای مسكونی كه زیر خط هستند، گاز نرسد و با قطعی مواجه شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید خالق سجادی امروز در بهشهر، اظهار کرد: با توجه به سرمای شدید در شمال کشور و مستثنی نبودن مازندران و بهشهر از این روند، برای اینکه کمترین خسارت‌ها را داشته باشیم، ستاد بحران در دو سه روز اخیر سه بار تشکیل جلسه داد.

وی اظهار امیدواری کرد که برف و یخبندان به باغات مرکبات صدمه زیادی وارد نکند و باغداران متحمل خسارت فراوان نشوند.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه فشار گاز مصرفی در این شهرستان پیش از سرما (28 آبان‌ماه) دارای 750 پی.اس.ای بوده و این دما در سوم آذرماه به 350 پی.اس.ای رسیده است، تصریح کرد: اگر این میزان به کمتر از 300 برسد، دچار مشکل می‌شویم، لذا در روز نخست سرما، واحدهای تولیدی با مصرف بالا به تعداد 11 مورد را قطع کردیم.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به استمرار برودت هوا، صبح دیروز نیز گاز مصرفی سایر واحدهای تولیدی و 80 درصد ادارات بهشهر را قطع کردیم تا مردم مشکل نداشته باشند.

سجادی اظهار کرد: میزان گاز مصرفی این شهر، روزانه 427 هزار متر مکعب بود که با شروع سرما و شدت آن، این میزان در روز گذشته به 733 هزار مترمکعب افزایش یافت که حدود 90 درصد میزان معمول است.

وی گفت: در این شرایط از مردم انتظار داریم که صرفه‌جویی داشته و بخاری‌های اضافه خود را خاموش کنند، ضمن اینکه خانواده‎ها می‎توانند در منزل یکی از اقوام مانند خواهر یا برادر و پدر حضور داشته باشند تا از این طریق میزان مصرف در سطح شهرستان کاهش یابد.

رئیس ستاد مدیریت بحران بهشهر تصریح کرد: میانگین مصرف گاز خانوارهای بهشهر در هر 24 ساعت پنج مترمکعب است، حدود 30 هزار خانوار در شهر این شهر داریم که اگر یک‌سوم آنها در این روزها در یک جمع خانوادگی قرار بگیرند و 10 هزار خانوار کم بشوند، 50 هزار مترمکعب صرفه‌جویی می‌شود و می‎تواند مانع از قطع گاز احتمالی بسیاری از خانوارها شود.

این مسؤول با اعلام اینکه باوجود سرمای شدید، هنوز گاز مرغداری‌ها قطع نشده است، افزود: به مرغداری‌ها اعلام شد که سوخت دوم را تأمین کنند تا در صورت قطع احتمالی گاز با مشکل و خسارت مواجه نشوند.

سجادی بیان کرد: اکنون در لبه خط قرمز هستیم و احتمال دارد به واحدهای مسکونی که زیر خط هستند، گاز نرسد و با قطعی مواجه شوند.

وی گفت: در حال حاضر تمامی جاده‌های اصلی بهشهر باز است و راه‌های فرعی حتی در بالادست نیز مشکل خاصی در تردد ندارند.

فرماندار بهشهر ادامه داد: با تمهیدات دهیاران، بخشداری و شوراهای اسلامی سوخت و آرد برای مناطق کوهستانی از مدتی پیش به اندازه کافی تأمین شده است.

این مسؤول با بیان اینکه به اندازه 15 روز، آرد به نانوایی‌ها تحویل شده است، گفت: بیش از 80 درصد نانوایی‌های بهشهر دوگانه‌سوز هستند و مشکلی در زمینه تأمین نان نداریم.

سجادی در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت شهروندان، این روزهای سرد و یخبندان به‌خوبی سپری شود.

۱۳۹۵/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...