نسخه چاپی

«مانیفست روزگار سالخوردگی» به ارشاد رفت

مجموعه داستان «مانیفست روزگار سالخوردگی»‌ نوشته داوود ملكی صیدآبادی از طرف انتشارات برزآفرین برای اخذ مجوز چاپ به ارشاد رفته است، اما كتاب دیگر این ناشر یعنی «كلیدهای موفقیت خانم‌ها در رابطه‌شان با جنس مخالف» غیرمجاز اعلام شده است.

به گزارش نمابه نقل ازمهر، «مانیسفست روزگار سالخوردگی» عنوان مجموعه داستانی به قلم داوود ملکی صیدآبادی است که چندی است از طرف انتشارات برزآفرین به ارشاد رفته است. این کتاب شامل 11 داستان کوتاه در ژانر اجتماعی است که نگارش آن‌ها از سال 87 تا 91 به طول انجامیده است.

داستان‌های این کتاب در سبک رئالیسم نوشته شده‌اند و طبق سخن نویسنده‌شان نه کلاسیک هستند و نه آن‌گونه مدرنی که امروزه به معنای متداول به کار می‌رود و به هر نوع داستانی اطلاق می‌شود. «یک سالَک»، «آیینه روبرو»، «بهترین روزها» و «یه قصه ممدعلی» عنوان برخی از داستان‌های این کتاب است.

اما کتاب دیگری که از انتشارات برزآفرین در انتظار مجوز چاپ به سر می‌برد، «سیرالانوار» است. این کتاب بررسی تاریخ انبیا و سادات شهرستان رودبار قصران است و توسط سید روح‌الله میرعلی مرتضایی نوشته شده است. «سیرالانوار»‌، تاریخ انبیا از آدم تا خاتم را بررسی کرده و در نهایت به پیشینه سادات شهرستان شهرستان رودبار قصران می‌رسد و برایشان شناسنامه و درختواره‌ای ترسیم می‌کند تا تصویر صحیحی از اجداد و نسل‌ ‌آن‌ها ارائه شود.

نویسنده در نگارش و تدوین این کتاب از 25 منبع دینی و تاریخی بهره برده است که تالیفات علامه مجلسی، سیدهاشم رسولی محلاتی، نهج‌البلاغه فیض‌الاسلام و .... نمونه‌هایی از این منابع هستند.

در حالی که این دو کتاب برای کسب مجوز چاپ به اداره کتاب ارشاد ارسال شده‌اند، کتاب دیگری که این ناشر برای مجوز به ارشاد فرستاده است، غیرمجاز اعلام شده است. این کتاب که «کلیدهای موفقیت خانم‌ها در رابطه‌شان با جنس مخالف» نام دارد، نوشته استیو هاروی است و توسط مرتضی رحمیمی یگانه ترجمه شده است.

به گفته مسئولان انتشارات برزآفرین، هنوز دلیلی برای غیرمجاز اعلام کردن این کتاب اعلام نشده است.

۱۳۹۱/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...