نسخه چاپی

سرمای زودرس با طعم تلخ قطعی گاز/ مدیران ما آمادگی مقابله با حوادث را ندارند

عکس خبري -بحران قطعي گاز گريبان شمال کشور/ مديران ما آمادگي مقابله با حوادث را ندارند

متاسفانه عنصری كه در نزد مدیران ما وجود ندارد، پیش بینی برای آینده است، یعنی برای زمان پیش رو برنامه مشخص و مدونی ندارند و آینده نگری حلقه مفقوده مدیریت ماست.

همین چندی پیش بود که حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد که امسال با توجه به تدابیری که اندیشیده ایم، نه تنها از افت فشار و هرگونه قطع گاز خبری نخواهد بود بلکه به دنبال افزایش صادرات گاز هم خواهیم بود؛ اما مدت زیادی از سخنان وی نگذشته بود که سرمای ماه آخر فصل پاییز، ثابت کرد که سخنان آقای مدیر عامل بیش از آن که به واقعیت نزدیک باشد،به رویا می ماند. رنج و مشقتی که این روزها مردم مازندران تحمل می کنند خود شاهدی بر این مدعاست.
در تائید این مسئله عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عنصری که در نزد مدیران ما وجود ندارد، پیش بینی برای آینده است، یعنی برای زمان پیش رو برنامه مشخص و مدونی ندارند و آینده نگری حلقه مفقوده مدیریت ماست.
ولی الله نانوا کناری که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت با اشاره به برودت هوای این روزهای استان مازندران اظهار داشت: این روزها استان مازندران شاهد سرمای زیاد بود که به علت همان مسئله ایی که گفتم یعنی عدم آینده نگری درست، مشکلات عدیده ایی برای مردم بوجود آمد، این عدم دوراندیشی تنها مربوط به این سرما نیست، سیل هم بیاید ما برنامه برای مقابله با آن نداریم، زلزله بیایید نمی دانیم چه کنیم، آتش سوزی باشد هم مشکل داریم و بالاخره هر حادثه غیر مترقبه ایی رخ دهد، آمادگی مقابله با آن را نداریم.
نماینده مردم بابلسر در مجلس با بیان اینکه مدیران ما طرحی برای آینده ندارند، عنوان کرد: ما در کشور ستاد مدیریت بحران داریم، اما این ستاد برنامه مدونی ندارد که اگر فلان مشکل پیش آمد چه کند، نه تنها برنامه ندارد که مانور و تمرینی هم نداریم که باعث آمادگی باشد، این می شود که وقتی حادثه ایی رخ می دهد، نمی دانیم چه کنیم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه مسئولان هرچه زودتر تدبیری برای رفع مشکلات ساکنان استان مازندران بیاندیشیند، افزود:مازندران طی سالهای گذشته با مشکلات این چنینی در چند مرحله روبرو شد و جا داشت که مسئولان محترم با چاره اندیشی، اقدامی می کردند که دیگر مشکلات در این سطح زیاد رخ ندهد .
نانوا کناری ادامه داد: ما نمی توانیم جلوی وقوع حوادث غیر مترقبه را بگیریم اما می توانیم با تدبیر و برنامه درست میزان خسارتها را پائین بیاوریم، کاری که در دنیای امروز به وفور رخ می دهد. این نکته بحث اصلی ماست که ما طرحی برای مبارزه با این حوادث نداریم.
نماینده مردم بابلسر در پایان این گفت و گو با طرح این سئوال از مسئولان دولتی که مازندران هر ساله در فصل سرما با معضل افت فشار و قطعی گاز روبروست، اظهار داشت: به واقع باید از مسئولان پرسید که چه زمانی قرار است این مشکل حل شود.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...