نسخه چاپی

دروغ كثیف!

عکس خبري -دروغ کثيف!

رسانه‌های سعودی این روزها ادعای بی‌اساسی را مبنی بر به سرقت رفتن مواد هسته‌ای از نیروگاه بوشهر مطرح كرده‌اند و این مسئله را دستاویزی برای اتهام‌زنی به ایران قرار داده‌اند.


رسانه‌های سعودی این روزها ادعای بی‌اساسی را مبنی بر به سرقت رفتن مواد هسته‌ای از نیروگاه بوشهر مطرح کرده‌اند و این مسئله را دستاویزی برای اتهام‌زنی به ایران قرار داده‌اند. منابع عربی حوزه خلیج‌فارس به روزنامه سعودی «الشرق ‌الاوسط» گفته‌اند، مواد هسته‌ای سرقت شده از نیروگاه بوشهر این قابلیت را دارند که با آنها بمب کثیف تولید کرد. به ادعای این روزنامه، «عدنان التمیمی» رئیس بخش حالت‌های اضطراري شورای همکاری اعلام کرده است، هر یک از اعضای شورای همکاری مسئله اعلام حالت فوق‌العاده به سبب آلودگی آب‌های خلیج [فارس] را روی میز مسئولان ذی‌ربط قرار داده‌اند تا برای رویارویی با پیامدهای مفقود شدن قطعه رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای بوشهر، اقدامات لازم را صورت دهند.
مطرح کردن این ادعاها و اتهامات بی‌اساس طی دو روز متوالی از سوی روزنامه سعودی الشرق الاوسط سبب شده است دیگر رسانه‌های حامی عربستان نیز به این ادعاها دامن بزنند و ماشین‌های تبلیغاتی کشورهای حوزه خلیج فارس پا را فراتر بگذارند و از آنچه «سرقت رفتن مواد هسته‌ای از نیروگاه بوشهر» نام گذاشته‌اند، سوء استفاده کنند؛ همچنین ادعای «گسیل مواد هسته‌ای به حوثی‌ها برای تولید بمب کثیف» را ترویج دهند.
در این زمینه وب‌گاه «عیون الخلیج» با پیش کشیدن اتهام بی‌اساس به ایران مبنی بر مسلح کردن حوثی‌ها به موشک بالستیک، طی ادعایی عجیب نوشت: «این نگرانی وجود دارد که ایران این مواد هسته‌ای را به حوثی‌ها گسیل کرده باشد و این احتمال بجایی است؛ چرا که این کشور قبلاً هم حوثی‌ها را به موشک مجهز کرده بود و در ادامه حمایت از حوثی‌ها می‌خواهد که آنها را به بمب کثیف هم مجهز کند.» گفتنی است، ترویج این دروغ کثیف رسانه‌های سعودی، در پی شکست اخیر عربستان در متقاعد کردن کشورهای عربی برای صدور قطعنامه علیه حوثی‌هاست.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...