نسخه چاپی

حسین فركی در گفت و گو با نما:

هیچ تیمی كار ساده‌ای پیش‌رو ندارد!

عکس خبري -هيچ تيمي کار ساده‌اي پيش‌رو ندارد!

با توجه به شرایط فعلی و این چند هفته‌ای كه از بازی‌ها سپری شد، تیم ما از كسب سهمیه دور شده است؛ مگر این كه در هفته آتی اتفاقات خاصی رخ دهد. ما همان‌طور كه خیلی از تیم‌ها می‌خواهند از راه جام حذفی به سهمیه آسیا برسند دوست نداریم این فرصت را از دست بدهیم. نمی‌توانم پیش‌بینی كنم در جام حذفی تا كدام مرحله می‌توانیم بالا برویم چون هیچ تیمی كار ساده‌ای پیش‌رو ندارد.

حسین فرکی از آن دست مربیانی است که در هر تیمی می رود موفق عمل می کند چرا که شخصیت و منش خاص خود را به تیم های تحت هدایت خود منتقل می کند. اما او بعد از سپاهان که با هزار اما و اگر از اصفهانی ها جدا شد در سایپا نتوانسته هنوز آن طور که شایسته و بایسته فرکی است خود را نشان دهد و سایپا را حداقل در نیمه بالای جدول نگه دارد. اما در جام حذفی با برد مقابل نفت مسجد سلیمان باید با نفت تهران در مرحله یک هشتم بازی کند و هنوز شانس بقا در جدول حذفی را دارد.

 نتوانستید آن طور که باید و شاید در سایپا نتیجه بگیرید و الان تیمتان در نیمه پایینی جدول قرار دارد؟

شاید این نتایج فاجعه نباشد؛ چون همانطور که میدانید فاصله‌ای بین تیم‌ها در جدول مشاهده نمی‌کنیم و با 2 برد همه چیز تغییر می‌کند. جدول چیز غیرطبیعی را نشان نمی‌دهد و امیدوارم ما به این 2 برد دست پیدا کنیم و از نیمه پایینی جدول رها شویم.


 در جام حذفی هنوز حضور دارید اما در لیگ نتوانستید موفقیت های لازم را کسب کنید؟

در جام حذفی یک بازی خیلی سخت را مقابل نفت مسجدسلیمان داشتیم که با پیروزی از آن میدان خارج شدیم. من چند بازی این تیم در لیگ یک را دنبال کردم و نتایجی که گرفته بود نسبت به حقش بسیار کم تر بود و مطمئنم با کادرفنی خود آقای بختیاری زاده و دوستان موفق تر خواهد شد.ما در این بازی برای برد آمده بودیم. در نیمه اول از طریق پنالتی گل دریافت کردیم و نمی دانم درست بوده است یا نه، اما به هر حال در نهایت توانستیم با نتیجه 2-1 پیروز شویم و به مرحله بعد راه پیدا کنیم.اما برد همیشه شرایط را تغییر می‌دهد و روحیه بازیکنان و انگیزه آنها را برای ادامه کار بیشتر می‌کند. البته در لیگ برتر وقفه‌ها ما را دچار مشکلات کرده است، بازیکنان به خاطر این وقفه‌ها و تعطیلات خسته و فرسوده می‌شوند.

آیا از کسب سهمیه آسیا از لیگ برتر ناامید شده‌اید یا خیر؟
با توجه به شرایط فعلی و این چند هفته‌ای که از بازی‌ها سپری شد، تیم ما از کسب سهمیه دور شده است؛ مگر این که در هفته آتی اتفاقات خاصی رخ دهد. ما همان‌طور که خیلی از تیم‌ها می‌خواهند از راه جام حذفی به سهمیه آسیا برسند دوست نداریم این فرصت را از دست بدهیم. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم در جام حذفی تا کدام مرحله می‌توانیم بالا برویم چون هیچ تیمی کار ساده‌ای پیش‌رو ندارد.

اینکه هنوز در جام حذفی هستید و برنامه تیمتان شلوغ تر می شود شما را از رقبایی که از جام حذفی کنار رفتند عقب نمی اندازد؟

ما به جام حذفی هم به چشم یک بازی مهم و هم به چشم بازی تدارکاتی نگاه کردیم. تیم‌هایی که در جام حذفی حضور ندارند بیشتر از ما اذیت می‌شوند.


بازیکنان زیادی از تیم شما هم مصدوم هستند و این به نظر بزرگترین چالش پیش روی سایپاست؟

نکته خیلی مهم در این وقفه‌ها این است که بازیکنان زیادی در تیم ما مصدوم شده‌اند، برای بازی با نفت 4-3 بازیکن مصدوم داشتیم که تلاش می کردیم آنها را به این بازی برسانیم. این مصدومیت‌ها ما را نگران کرده است. وقفه‌های طولانی در لیگ یکی از دلایل افزایش مصدومیت بازیکنان در همه تیم‌ها و ازجمله تیم ماست.



اما سازمان لیگ اعلام کرده که برنامه لیگ را قبل از آغاز مسابقات به تیم ها ارایه کرده است؟

سازمان لیگ درست می‌گوید، آنها برنامه مسابقات را پیش از فصل را به ما ارائه کرده بودند،‌اما سوال من این است که آیا مربیان چاره‌ای جز قبول این برنامه داشتند؟ همه مربیان به خاطر تیم ملی و منافع ملی فوتبال این برنامه را قبول کردند، اما سازمان لیگ هم بپذیرد که در هیچ جای دنیا چنین لیگی برگزار نمی‌شود.


 اما شما مربیان می توانستید این برنامه ها را قبول نکنید؟

اگر مربیان می‌خواستند با این برنامه مخالفت کنند، اتفاق خوشی رخ نمی‌داد و مربیان در تقابل با تیم ملی قرار می‌گرفت که هیچ مربی ایرانی دوست ندارد این‌گونه شود. در بین مربیان ایرانی هیچ‌کس را نمی‌توانید پیدا کنید که دوست نداشته باشد تیم ملی به جام جهانی برود. کاری با کی‌روش نداریم. همه ما منافع تیم ملی و فوتبال ملی را در نظر می‌گیریم. تیم ملی هم باید بداند که همه مربیان ایرانی دوست دارند تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند.


 بازی با نفت برای شما چگونه بود؟

همواره به علی دایی به عنوان یک دوست خوب نگاه کرده‌ام. قبل از آنکه او را شاگرد خود بدانم، دایی افتخار فوتبال ماست. در دنیا و آسیا مثل علی دایی کم داریم، من پیش از این هم در تیم نفت و فولاد خوزستان و سپاهان هم با تیم‌های علی دایی روبرو شده‌ام. او نیز همیشه به من لطف داشته و برخورد ما دوستانه بوده است. بازی سختی با تیم نفت‌تهران داشتیم، شرایط نفت‌تهران در جدول خوب است و هر دو تیم هم در جمع 8 تیم برتر جام حذفی هستیم. در 5 هفته‌ای که پیش رو داریم باید جبران 10 هفته اول لیگ را بکنیم. کار آسانی نیست، همه حریفان سخت هستند، اما تلاش می‌کنیم نتایج بهتری بگیریم.


 با توجه به نتایج نه چندان خوب سایپا در لیگ چقدر احتمال می دهید از سمتتان برکنار شوید؟

هیچ اولتیماتومی به من داده نشده است. حتی یک بار هم صحبت نشده بلکه برعکسش اتفاق افتاده است. مدیران باشگاه بارها در رسانه ها از من حمایت کرده اند. اگر شکست خورده ایم، حقمان شکست نبوده و روند ما رو به جلو است. اینکه من جایی هم گفته باشم که خواسته هایم برآورده نشده ربطی به باشگاه ندارد. خیلی بازیکنان را می خواستیم که نشد و الان آنها سکونشین تیم های بزرگ هستند. حرف من متوجه این مسئله است وگرنه مدیران باشگاه زحمت خود را کشیده اند. متاسفانه ما در این بخش نتوانستیم رضایت مندی لازم را داشته باشیم. امیدوارم در نیم فصل بازیکنانی را بگیریم که به ما کمک کنند.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...