نسخه چاپی

صفار نطنزی، در گفت‎وگو با نما:

دولت در لایحه بودجه به ایجاد امنیت كشور توجه كند

عکس خبري -دولت در  لايحه بودجه به ايجاد امنيت کشور توجه کند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی كه مقوله امنیت یكی از بحث های مهم در كشور ما بشمار می رود از این رو بایستی دولت به این موضوع را در بودجه بیشتر توجه كند و بودجه قوی را برای این بخش در نظر بگیرد چراكه در حال حاضر كشورمان در منطقه و جهان با مشكلات امنیتی روبرو است.

مرتضی صفار نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‎وگو با نما، در خصوص بودجه سال 96 کل کشور، گفت: با توجه به شرایطی که ایران در منطقه و جهان دارد امنیت به عنوان یک اصل در کمیسیون و جامعه بشمار می‎رود.



وی در ادامه بیان داشت: از آنجایی که مقوله امنیت یکی از بحث‎های مهم در کشور ما بشمار می‎رود از این رو بایستی دولت به این موضوع در بودجه بیشتر توجه کند و بودجه قوی را برای این بخش در نظر بگیرد چراکه در حال حاضر کشورمان در منطقه و جهان با مشکلات امنیتی روبرو است.



این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: ایجاد امنیت در داخل کشور می طلبد بودجه نیروی انتظامی و دیگر قوایی که در این زمینه فعال هستند نسبت به گذشته در بودجه افزایش یابد.

این نماینده مردم نطنز در خانه ملت به کمبود امکانات نیروی انتظامی اشاره و اظهار داشت: از آنجایی که امکانات نیروی انتظامی امکانات ضعیفی است، از این رو ضرورت دارد تا این موضوع را دولت در بودجه لحاظ کند.



وی در ادامه با بیان این مطلب که طبق قانون بودجه سال کل کشور می‎بایست تا پانزدهم آذر ماه برای تصویب به مجلس تقدیم شود، گفت: بودجه اگر در روز 15 آذر به مجلس تقدیم شود اعضای کمیسیون های تخصصی می‎توانند در فرصت کافی بودجه را بررسی و پیشنهادات خود را جهت بررسی در کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

صفار نظنزی اظهار داشت: با ارائه به موقع بودجه از سوی دولت به مجلس نمایندگان می‎توانند با فراغ خاطر و زمان مکفی بودجه را پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی و تلفیق در صحن علنی به تصویب برسانند.

این نماینده مجلس گفت: با ارائه به موقع بودجه به مجلس دولت در سال جدید جهت تخصیص بودجه به دستگاه‎های اجرایی لنگ نخواهد ماند.



صفار نطنزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که اگر دولت در پانزدهم آذر بودجه را تقدیم مجلس نکند چه اشکالی بوجود خواهد آمد؟ گفت: اگر دولت در زمان مقرر مصوب لایحه بودجه کل کشور را به مجلس تقدیم نکند دولت مجبور است لایحه چند دوازدهم را نیز به مجلس تقدیم کند.

وی در خاتمه اذعان داشت: با ارائه دیر هنگام لایحه بودجه به مجلس نمایندگان بصورت موقت لایحه بودجه را بررسی خواهند کرد و تصمیم گیری جدی در خصوص ردیف‏های بودجه بدرستی صورت نخواهند گرفت.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...